Bridgestone Ecopia H/L 001 dilancarkan di Malaysia – tayar SUV eko bermula RM295, saiz 15 hingga 18-inci

Bridgestone Ecopia H/L 001 dilancarkan di Malaysia – tayar SUV eko bermula RM295, saiz 15 hingga 18-inci

Bridgestone Malaysia telahpun melancarkan tayar Ecopia H/L 001, iaitu tayar yang dihasilkan khas untuk SUV yang disifatkan sebagai tayar yang menampilkan keseimbangan antara keselamatan, jangka hayat yang panjang dan juga kecekapan bahan api.

Seperti siri Ecopia sebelum ini, ia adalah tayar jenis eko yang menawarkan rintangan golekan rendah bagi memberikan kadar penggunanaan bahan api yang ekonomi. Namun Bridgestone menyatakan bahawa tayar baharu ini disifatkan untuk pemandu yang “mahukan semua”. Jadi ia bukan sekadar tayar eko, tetapi turut dihasilkan dengan mengambilkira faktor prestasi dan juga cengkaman/keselamatan di atas permukaan jalan basah.

Menurut Bridgestone, Ecopia H/L 001 ini dihasilkan lanjutan dari kejayaan tayar EP850 sebelum ini, dan “memberikan prestasi pengendalian basah dan membrek diinspirasikan keyakinan, permukaaan sentuhan yang dioptimakan bagi menghasilkan bunga tahan lebih lama, serta rintangan golekan bagi mempertingkatkan kadar efisien bahan api dan menjimatkan kos”.

“Ecopia H/L 001 ialah tayar rintangan golekan rendah yang direka untuk SUV tanpa mengorbankan keselamatan dan keselesaan. Menerusi maklum balas pasaran kami, sifat utama yang pemandu SUV mahukan dalam menilai satu-satu tayar adalah cengkaman, prestasi ketika basah, jangka hayat dan juga keselesaan. Ecopia H/L 001 merupakan tayar yang cemerlang dalam semua aspek tersebut dengan penambahan bonus jimat bahan api,” kata Michael Chung, pengarah urusan Bridgestone Tyre Sales Malaysia.

Cengkaman ketika basah yang baik pada tayar ini dihasilkan dari rekaan serong yang ditambahbaik bagi memberikan titik sentuhan yang rata, di mana ia membolehkan tayar berkenaan mencengkam permukaan jalan yang basah dengan daya geseran yang lebih tinggi. Rekaan bunga tayar baharu ini juga memberikan prestasi anti-hydroplaning dan pengendalian lebih baik.

Tayar Ecopia untuk SUV ini juga mempunyai ‘cuping’ yang lebih dalam pada bahagian bahu yang direka bagi meningkatkan kekerasan serta rintangan kehausan. Rekaan baharu itu juga dihasilkan bagi mengelakkan tayar tersebut dari berubah bentuk serta memberikan jangka hayat lebih lama. Bridgestone turut mendakwa bahawa tayar ini menggunakan teknologi NanoPro-Tech yang dipertingkat bagi menawarkan rintangan golekan yang rendah untuk menyumbang kepada penjimatan bahan api dan pengurangan emisi CO2.

Ecopia H/L 001 ditawarkan untuk rim berdiameter bermula 15- hingga 18-inci, dengan harga bermula dari RM294 hingga RM854 seunit. Bridgestone turut menawarkan promosi sempena pelancarannya bermula hari ini sehingga 30 September dengan memberikan rebat tunai masing-masing RM40, RM60 dan RM80 jika anda membeli set tayar untuk roda bersaiz 16″, 17″ atau 18″. Promosi ini berlangsung di Bridgestone B-Select, Pro Shop dan juga pengedar-pengedar Bridgestone yang bertauliah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required