Porsche Centre Johor Bahru bakal jadi Classic Partner Centre pertama di M’sia; dilancarkan hujung 2021

Porsche Centre Johor Bahru bakal jadi Classic Partner Centre pertama di M’sia; dilancarkan hujung 2021

Dalam kenyataan media yang mengumumkan kehadiran Porsche 911 Targa 4S heritage Design Edition di Malaysia, Sime Darby Auto Performance (SDAP) turut mendedahkan kita bakal mempunyai Porsche Classic Partner Centre yang pertamadi negara ini. Ia terletak di JB, dan bakal dibuka pada penghujung tahun ini.

“Porsche Centre Johor Bahru bakal menjadi Classic Partner Centre yang pertama di Malaysia dan dijadualkan akan dilancarkan pada penghujung tahun ini. Ia akan mempertingkatkan pengalaman pada pelanggan di mana Porschephiles yang kini boleh diperbaharui dan mengekalkan Porsche klasik mereka di fasiliti baharu ini,” ujar Christopher Hunter, CEO SDAP.

Porsche Classic Partner Centre merupakan pengedaran Porsche yang memberikan khidmat tambahan bagi sokongan dan latihan, untuk model Porsche klasik dan vintaj. Ia turut menyediakan katalog 52,000 alat ganti tulen untuk model lama (ditambah dengan barangan baru yang dibangunkan), pusat ini mampu melaksanakan perkhidmatan pembaikan, penyelenggaraan dan juga overhaul.

Sebelum ini, Porsche Asia Pacific sudah memiliki pusat klasik sebegini di Hong Kong dan Bangkok. Jadi pusat di JB ini juga boleh dikunjungi oleh pelanggan Porsche dari negara jiran, Singapura.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required