Bilik pameran Nissan dibuka semula di kebanyakkan negeri hari ini – Kedah, Melaka & Johor masih tutup

Bilik pameran Nissan dibuka semula di kebanyakkan negeri hari ini – Kedah, Melaka & Johor masih tutup

Selari dengan pengumuman terbaharu kerajaan berkenaan kelonggaran yang diberikan dalam Pelan Pemulihan Negara (NRP), pengedar Nissan di Malaysia, Edaran Tan Chong Motor (ETCM) akan mula membuka semula bilik-bilik pameran mereka di kebanyakkan negeri dan wilayah persekutuan hari ini, 20 Ogos 2021.

Ia termasuk pengedar-pengedar di dalam kawasan dengan kadar vaksinasi melebihi 50% termasuk Kuala Lumpur, Selangor, Perlis, Pulau Pinang, Perak, Putrajaya, Negeri Sembilan, Pahang, Terengganu, Kelantan, Sabah, Sarawak dan Labuan. Walau bagaimanapun ada berberapa pengedar ETCM iaitu di Taman Melati Utama, Nilai dan Seremban Victory Credit, Seremban dan Edaran Nuri di Kota Bharu dan Kemaman hanya akan dibuka 23 Ogos nanti.

Manakala bilik-bilik pameran di Kedah, Melaka, dan Johor masih lagi ditutup kerana kadar vaksinasi di negeri-negeri berkenaan masih lagi belum mencapai 50%. Menurut ETCM lagi, walaupun sudah dibenarkan beroperasi, bilik-bilik pameran berkenaan tetap akan menerapkan prosedur operasi standard (SOP) yang ketat bagi memastikan keselamatan para pekerja dan pelanggan.

Bilik pameran Nissan dibuka semula di kebanyakkan negeri hari ini – Kedah, Melaka & Johor masih tutup

Hanya pekerja yang telah lengkap di vaksin (iaitu mereka yang telah menerima dua dos suntikan dan melepasi tempoh 14-hari) dibenarkan kembali bekerja di bilik pameran Nissan. Mereka perlu memakai pelitup separa muka dan diperiksa suhu badan, manakala biik pameran tersebut termasuk unit-unit kenderaan yang dipamerkan serta unit-unit pandu uji akan sentiasa disanitasi.

ETCM juga menasihatkan pelanggan agar turut mematuhi SOP untuk masuk ke premis-premis tersebut – mereka juga perlu lengkap divaksinasi, tunjuk sijil digital vaksinasi pada aplikasi MySejahtera, suhu badan perlu di bawah 37.5 darjah selsius dan memakai pelitup separa muka. SOP yang telah ditetapkan oleh kerajaan masih kekal aktif, kata ETCM lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required