Puspakom telah mengumumkan cawangan pusat pemeriksaannya di Langkawi, Kedah, bakal dibuka semula pada 22 Ogos 2021 setelah ia ditutup mulai 16 Ogos lalu. Penutupan tersebut bagi melaksanakan kerja-kerja disinfeksi dan sanitasi berikutan ada kes positif Covid-19 dikesan di premis berkenaan baru-baru ini.

Jika pelanggan ada membuat temujanji dalam tempoh penutupan cawangan terbabit, bayaran akan dipulangkan secara automatik. Malah pelanggan perlu membuat temujanji baharu selepas cawangan tersebut dibuka semula.

Tempahan bagi slot temujanji itu boleh dilakukan secara dalam talian dan pilih cawangan mana yang dipilih. Malahan baru-baru ini juga Puspakom tidak lagi membenarkan daftar masuk (check-in) secara manual (tulis dalam buku log), dan hanya pelanggan yang menunjukkan status rendah risiko (low risk) menerusi aplikasi MySejahtera sahaja yang dibenarkan masuk ke dalam premis.

Selain itu, para pelanggan perlulah mematuhi SOP lain yang masih berkuatkuasa termasuklah menjaga penjarakkan sosial, sentiasa memakai pelitup muka, dan memeriksa suhu badan sebelum memasuki premis. Walau bagaimana pun, Puspakom tidak memaklumkan, adakah individu yang masih belum mendapatkan vaksin lengkap atau pun tidak divaksin langsung dibenarkan dari memasuki premis.