Lebuhraya CSR Pakej 5D dari Tol Bentong ke susur keluar Lebu bakal dibuka dalam tempoh 2 minggu lagi

Lebuhraya CSR Pakej 5D dari Tol Bentong ke susur keluar Lebu bakal dibuka dalam tempoh 2 minggu lagi

Young Syefura Othman, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ketari, Pahang, telah memaklumkan menerusi entrinya di laman Facebook, Lebuh Raya Utama Tengah (CSR) Pakej 5D bakal dibuka dalam tempoh dua minggu lagi. Laluan berkenaan bermula dari Lebuhraya Pantai Timur (LPY) selepas Tol Bentong ke susur keluar Lebu. Perkara ini dimaklumkan kepada beliau oleh Jabatan Kerja Raya (JKR) Bentong. Walau bagaimana pun, tarikh sebenar pembukaan laluan berkenaan belum dimaklumkan.

Projek pembinaan Lebuhraya CSR ini melibatkan laluan sepanjang 295.7 km dari Bentong, Pahang ke Kuala Krai, Kelantan. Ia mempunyai dua laluan iaitu antara Kota Bharu dan Kuala Krai, Kelantan, serta Kuala Krai ke Simpang Pelangai, Bentong. Ia mula dibina sejak tahun 2016 dan dijangka siap sepenuhnya pada 2025.

Pada tahun 2017, Timbalan Menteri Kerja Raya (ketika itu) Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, lebuhraya terbabit tidak akan dikenakan kadar tol. Apa pun kita nantikan perkembangan selanjutnya mengenai lebuhraya ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required