Sime Darby Motors ‘Employee Mobility at Ease Programme’ — langganan kereta setahun untuk staf

Sime Darby Motors ‘Employee Mobility at Ease Programme’ — langganan kereta setahun untuk staf

Sime Darby Motors (SDM) telah mengumumkan Employee Mobility at Ease Programme (EMAEP) kepada semua staf Sime Darby Berhad dan anak syarikatnya di Semenanjung Malaysia. Skim berkenaan disifatkan sebagai sebuah penyelesaian mobiliti inovatif bagi menyediakan capaian lebih mudah dan fleksibiliti untuk memiliki kenderaan dari francais terpilih SDM, dengan bayaran muka minimal atau sifar.

Di bawah program ini, pekerja Sime Darby boleh menikmati kemudahan kereta tanpa perlu melalui proses pemilikan tradisional dengan cara membayar yuran bulanan tetap bagi tempoh setahun. Bayaran tersebut turut termasuk insurans, cukai jalan, penyelenggaraan dan alat ganti. Sama seperti sewaan atau langganan kenderaan, staf yang mengambil EMAEP tidak perlu risau tentang kos penyusutan.

Manfaat lain adalah dalam tempoh komitmen singkat selama setahun itu, pekerja Sime Darby boleh menaik taraf atau menukar kereta mengikut keperluan mereka sebaik sahaja kereta itu dipulangkan ke Sime Darby Auto Selection, cabang kereta terpakai SDM.

“Pasaran moden kini menginginkan penyelesaian mobiliti, bukan hanya pengangkutan dan EMAEP adalah respon logikal terhadap keperluan mobiliti masyarakat yang semakin berubah. EMAEP menjamin mobiliti dan mengalami keseronokan kereta baru setiap tahun tanpa perlu runsing,” jelas Jeffrey Gan, Pengarah Urusan Runcit dan Pengedaran SDM Malaysia.

“SDM terus mencari jalan untuk memanfaatkan kepakaran kami dan maklum balas pelanggan untuk meningkatkan lagi nilai sedia ada. Program ini menjawab keinginan pelanggan untuk kemudahan dan pilihan semata-mata, tetapi turut melengkapi usaha sedia ada oleh SDAS untuk menyediakan bekalan kereta terpakai yang berkualiti secara berterusan,” tambah beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required