Teaser filem baru Kamen Rider disiar – moto apa tu?

Teaser filem baru Kamen Rider disiar – moto apa tu?

Program televisyen dari Jepun, Kamen Rider mula disiarkan pada tahun 1971, dan pastinya sehingga kini, ia sudah mengumpul ramai peminat di seluruh dunia, termasuklah yang sekarang sudah berumur. Disebabkan ia masih lagi popular, satu filem khas sedang dibuat dan mengikut perancangan, akan ditayangkan pada bulan Mac 2023.

Ya, masih ada satu tahun lima bulan sebelum kita dapat melihat tayangan filem karekter yang mungkin boleh meningkat nostalgia ini, tetapi teaser awalnya sudah disiar. Ia dibuat menyamai seperti teaser pertama Kamen Rider pada tahun 1971.

Selain aksi melawan penjahat, perkara penting lain yang menyumbang kepada karekter Kamen Rider adalah motosikal. Modifikasi unik itu sudah tentu, dan setakat ini, kita sudah melihat pelbagai evolusi jentera yang digunakan oleh Kamen Rider. Jadi untuk filem terbaru ini apa pula bentuknya dan menggunakan asas daripada model apa?

Setakat pemerhatian kami, ada dua jentera yang digunakan oleh Kamen Rider dalam teaser ini. Satu jenis tanpa fairing dengan lampu bulat di hadapan (aksi lebih lasak), dan satu lagi dengan fairing penuh. Apa model sebenar yang digunakan agak sukar untuk dikenal pasti kerana panel badannya adalah buatan khas.

Jika sekadar melihat kepada video teaser ini, kita cuma dapat melihat motosikal tersebut mempunyai brek cakera berkembar dengan angkup Nissin di hadapan, fork warna emas dan klac jenis kabel. Namun, ada satu sumber lagi yang boleh diambil sebagai rujukan, iaitu akaun Twitter rasmi Shin Kamen Rider.

Bagi meningkatkan kemeriahan terhadap filem ini, mereka telah memuat naik pelbagai informasi termasuklah gambar motosikal tersebut waktu ia sedang dibuat dan di sebalik tabir. Melalui plet casisnya kita sudah tahu ia sebuah Honda, dan kemudiannya kelengkapan lain kelihatan sangat mirip dengan CB650R.

Ia bukan sesuatu yang mengejutkan kerana motosikal Kamen Rider sebelum ini pun memang menggunakan pelbagai model daripada pengeluar Jepun, dan CB650R adalah satu pilihan moden yang baik dan berkemampuan. Ia dipacu oleh enjin empat silinder DOHC 649 cc bersama transmisi enam kelajuan (dengan klac jenis slip and assist), dan mampu menghasilkan kuasa maksimum 94 hp pada 12,000 rpm dan 64 Nm tork pada 8,500 rpm.

Model ini juga ada dijual di Malaysia, di mana ia dilancarkan oleh Boon Siew Honda Februari lalu dengan harga RM43,499 tidak termasuk insurans. Ini bermakna, kalau anda ada bercadang nak buat replika motosikal Kamen Rider terbaru, asasnya boleh didapati di Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required