Michelin telah melancarkan tayar LTX Trail untuk pasaran Malaysia, yang diposisikan untuk kegunaan jalanan dan juga off-road. LTX Trail ialah tayar untuk pelbagai kegunaan dan dicadangkan untuk 80% atas jalan dan 20% pemanduan off-road, menurut Michelin.

LTX Trail disasarkan untuk SUV dan trak pikap 4×2 dan 4×4, seperti Toyota Hilux dan Fortuner serta Nissan Navara. Semuanya ada sembilan saiz tersedia dari 15 inci ke 18 inci, serta dari profil 225/70R15 104 T XL hingga 285/60R18 116T.

Di Thailand, ketika dibandingkan tayar ini dengan tayar pesaing paling hampir menggunakan saiz 265/65R17 pada Toyota Hilux Vigo 2020, LTX Trail menunjukkan 41% ketahanan kehausan tayar lebih baik, disumbangkan oleh kompaun corak RallyForce 2 untuk lebih tahan lasak dan hayat panjang dalam kedua-dua kegunaan atas jalan atau off-road, sementara dinding sisinya melindungi agar tahan dan memberikan cengkaman lebih baik ketika off-road.

Dari segi brek di permukaan basah, LTX Trail mampu berhenti dalam jarak 3.1 meter lebih pendek berbanding tayar pesaingnya ketika masih baru, dan 4.6 meter lebih pendek ketika sudah digunakan (dengan kedalaman bunga berbaki 2.0 mm). Jarak berhenti ketika kering pula 3.8 meter lebih pendek berbanding pesaingnya.

LTX Trail menjanjikan pemanduan yang senyap juga, dengan 19.8% pengurangan bunyi tekanan tayar. Ini dicapai melalui blok bunga Duo-Harmony, yang menampilkan dua blok berbeza bentuk di corak bahagian tengah bunganya, yang mengagihkan tenaga corak bunyi kepada spektrum yang lebih luas, menjadikan suasananya lebih tenang.

Michelin LTX Trail kini boleh didapati melalui pengedar sah Michelin seluruh negara. Harga pula bermula dari RM611, dan naik hingga RM1,074.