Benelli bakal lancar model touring kelas pertengahan baru? Gambar paten di China terdedah, enjin v-twin

Benelli bakal lancar model touring kelas pertengahan baru? Gambar paten di China terdedah, enjin v-twin

Walaupun sudah mempunyai TRK 502 sebagai penawaran dalam segmen motosikal touring/adventure kelas pertengahan, Benelli nampaknya tidak mahu ketinggalan dengan pesaing baru seperti Aprilia Tuareg 660, Triumph Tiger Sport 660, Suzuki V-Strom 660 atau Yamaha Tenere 700.

Syarikat induk Benelli, iaitu Qianjiang Motorcycles didapati telah mendaftar satu lukisan paten motosikal di China, di mana ia telah bocor dan menampakkan sebuah motosikal bentuk touring serba baru. Walaubagaimanapun, kita masih belum pasti sama ada ia betul-betul akan digunakan untuk Benelli ataupun jenama lain yang berada di bawah Qianjiang Motorcycle.

Daripada lukisan ini, kita boleh lihat motosikal tersebut menyediakan posisi menunggang tegak dengan pemegang yang tinggi, fairing separa seperti Tracer 9, pelindung bawah enjin, suspensi panjang serta penghadang angin kecil di depan.

Walaupun menggunakan rim jenis spoked, motosikal ini mungkin difokuskan lebih kepada penggunaan di atas jalan bertar kerana masih dipasang dengan tayar biasa, dan ia kelihatan seperti mempunyai saiz 19 inci di hadapan dan 17 inci di belakang.

Bahagian lain yang dilihat dapat memberi sokongan baik untuk perjalanan jauh adalah tangki yang besar, tempat duduk lebar serta tapak yang sudah tersedia untuk beg barangan tepi dan belakang. Brek menggunakan set cakera berkembar di hadapan dan tunggal di belakang.

Sementara TRK 502 menggunakan enjin dua silinder selari, motosikal di dalam gambar paten ini pula dilihat menggunakan enjin dua silinder V, sekaligus mungkin memberikan rasa tunggangan yang berbeza. Melalui gambar dari atas pula, kita dapat melihat panel meter digital yang kecil.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required