Yamaha TMax 560 dilancarkan untuk pasaran Malaysia – versi lebih sporty, dua pilihan warna, RM72,288

Yamaha TMax 560 dilancarkan untuk pasaran Malaysia – versi lebih sporty, dua pilihan warna, RM72,288

Selepas beberapa siri teaser, hari ini Hong Leong Yamaha (HLYM) melancarkan TMax 560 untuk pasaran Malaysia. Ia ditawarkan pada harga RM72,288 tidak termasuk insurans, dalam dua pilihan warna iaitu Tech Kamo dan Power Grey. Pembeli juga akan menerima beg kunci khas buatan Royal Selangor dan kunci cakera brek.

Yamaha TMax 560 mula diperkenalkan kepada dunia pada penghujung tahun 2019, dan ia melibatkan pelbagai peningkatan termasuk enjin yang dibesarkan, dari 530 cc ke 562 cc. Walaubagaimanapun, peningkatan kuasa daripada enjin dua silinder DOHC ini cuma sebanyak 2.6 hp, menjadi 47.6 hp pada 7,500 rpm dan 55.7 Nm tork pada 5,250 rpm. Kuasa daripada enjin disampaikan ke roda belakang melalui transmisi automatik dan sistem tali sawat.

Walaupun masih mengekalkan gaya sporty yang sama seperti sebelum ini, Yamaha mendakwa keseluruhan bahagian luar TMax 2020 ini adalah baru kecuali fairing. Sekiranya diperhatikan secara terperinci barulah anda akan nampak perbezaannya dan ini termasuk lampu penunjuk arah yang disepadukan sekali pada unit lampu utama serta bentuk lampu belakang baru.

Panel badan baru ini, bersama tempat duduk yang direka semula juga menjadikan ergonomik skuter ini lebih bagus dan menyumbang kepada lebih keselesaan. Bahagian lain masih sama seperti tetapan brek cakera berkembar 267 mm di hadapan dan 267 mm di belakang, rim 15 inci dan tangki bahan api 15 liter.

Untuk pengetahuan, TMax 560 yang dilancarkan untuk Malaysia ini adalah versi lebih sporty dan ditambah dengan kelengkapan seperti penghadang angin kawalan elektrik, cruise control, pemanas tangan dan tempat duduk, suspensi belakang boleh laras serta fork berwarna emas (tetapi tiada sambungan MyTMAX Connect seperti TMax Tech Max di pasaran antarabangsa). Model ini juga datang dengan dua mod tunggangan, kawalan cengkaman serta brek ABS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required