Suzuki V-Strom 1050XT dilancarkan di M’sia – RM82k

Suzuki V-Strom 1050XT dilancarkan di M’sia – RM82k

Suzuki Malaysia terus ke hadapan dengan pengenalan model baru dalam pasaran apabila melancarkan V-Strom 1050 XT pada harga RM81,900. Ini adalah model yang pertama kali diperkenalkan pada hujung tahun 2019 di Eropah, dan mempunyai grafik seakan model lama kerana Suzuki cuba menerapkan kembali konsep gaya DRZ serta DR-Big tahun 90-an.

Ia dipacu oleh enjin dua silinder V 1,037 cc, yang kini sudah menepati tahap emisi Euro 5 dan dipadankan bersama transmisi enam kelajuan, dengan klac slip & assist serta fungsi Easy Start System, untuk menghasilkan kuasa 106 hp pada 8,500 rpm dan 100 Nm tork pada 6,000 rpm.

Kelengkapan lain yang diberikan terus pada V-Strom 1050 adalah suspensi depan dan belakang yang boleh dilaras, set cakera berkembar dengan sistem ABS, tiga mod tunggangan, Traction Control, penghadang angin hadapan yang boleh dilaras, soket pengecas USB, rim aluminium (19 inci di hadapan dan 17 inci di belakang) dan panel meter LCD.

Model yang dilancarkan di Malaysia ini adalah versi XT, iaitu versi yang paling lengkap, dan ia datang dengan pakej sistem elektronik Suzuki Intelligent Ride System (SIRS) yang termasuk Inertial Measurement Unit (IMU), Motion Track Brake System, Hill Hold Control System, Slope Dependent Control System, Load Dependent Control System, Cruise Control System dan dua mod ABS.

Versi ini juga diberikan dengan pelindung enjin, lampu penunjuk arah LED, pelindung tangan, tempat duduk yang boleh dilaras, tongkat tengah, soket pengecas 12V di bawah tempat duduk dan rim spoked.

Sebagai tambahan, Suzuki Malaysia akan memberikan terus beg barangan tepi aluminium asli Suzuki kepada pembeli model ini, sementara barangan lain dalam katalog dijual secara berasingan. Dua pilihan warna yang disediakan untuk pasaran Malaysia adalah oren dan kelabu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required