GoCar perkenalkan program GoEV di M’sia — 25 unit Nissan Leaf tersedia untuk fasa ujian penggunaan

GoCar perkenalkan program GoEV di M’sia — 25 unit Nissan Leaf tersedia untuk fasa ujian penggunaan

GoCar Malaysia kini memperkenalkan GoEV, sebuah program yang melibatkan kenderaan teknologi elektrifikasi ke dalam portfolio perkhidmatan langganannya. Dalam fasa ujian awal ini, 25 unit model elektrik Nissan Leaf generasi kedua boleh dilanggan bagi tempoh singkat dan tempoh panjang untuk kegunaan di Lembah Klang.

Kereta EV Leaf ini boleh didapati melalui tiga zon perkongsian EV yang telah disediakan di lokasi strategik. Ini termasuk di pejabat GoCar Malaysia di Petaling Jaya, serta MyTown Cheras dan Avenue K di KL. Syarikat itu memaklumkan mereka akan meluaskan lagi zon GoEV ini kepada 10 lokasi lagi tahun ini, dengan semuanya di Lembah Klang terlebih dahulu.

Terbuka kepada semua pemandu berusia 18 tahun ke atas, pengguna hanya perlu mendaftar sebagai ahli GoCar untuk memilih pelan GoEV atau GoEV Subs yang diinginkan. Melalui aplikasi GoCar, pengguna boleh menyemak ketersediaan kenderaan, membuat tempahan perkongsian atau langganan, melunaskan pembayaran serta untuk mengunci atau membuka kunci kenderaan. Tiada pra-tembahan diperlukan, walaupun deposit sekuriti yang akan dipulangkan semula diperlukan untuk pelan langganan.

GoCar perkenalkan program GoEV di M’sia — 25 unit Nissan Leaf tersedia untuk fasa ujian penggunaan

Pilihan untuk perkongsian ketika ini hanya disediakan untuk pusingan lengkap (ambil dan pulangkan kenderaan di zon yang sama) dan untuk kegunaan jangka pendek, yang dikira mengikut jam atau hari. Kadarnya bermula dari RM24.90 sejam, atau RM249 sehari. Kadar berkenaan akan jadi lebih rendah dengan penggunaan yang lebih lama — misalnya untuk 30 hari, kadar akan menjadi RM106 sehari.

Mereka yang ingin mengalami sendiri penggunaan EV untuk jangka panjang boleh memilih langganan, dengan pelan 24-bulan dengan kos RM2,499 sebulan, dan 36-bulan pada kadar RM2,299 sebulan. Kadar ini termasuk cukai jalan, insurans, servis biasa dan pengecas wallbox di rumah.

GoCar perkenalkan program GoEV di M’sia — 25 unit Nissan Leaf tersedia untuk fasa ujian penggunaan

Sebagai tambahan, GoCar juga akan menyediakan kad ChargEV tanpa sebarang kos secara percuma untuk setiap kenderaan, membolehkan pengguna memanfaatkan 300 stesen pengecas yang ada di seluruh negara dalam rangkaian berkenaan.

Syarikat itu menambah pihaknya juga akan mempunyai stesen pengecas di semua 10 zon GoEV, dengan lebih banyak lokasi lain dirancang bagi 12 bulan akan datang — semua ini bebas untuk digunakan secara percuma oleh pelanggan GoEV.

GoCar juga dalam usaha untuk mengubah pejabatnya di PJ menjadi hab, dan ini akan tersedia pertengahan tahun depan. Di sana, prasaran pengecasan — termasuk unit DCFC — akan disediakan untuk semua yang mempunyai EV, bukan hanya kepada pelanggannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required