Diskaun 80% bayar saman dilanjut hingga 31 Disember

Diskaun 80% bayar saman dilanjut hingga 31 Disember

Bagi yang tak sempat melunaskan bayaran saman dengan potongan 80% seperti yang diumumkan baru-baru ini tidak perlu risau. Ini kerana tawaran berkenaan akan dilanjutkan tempohnya sehingga 31 Disember nanti, lapor The Star.

Menurut Ketua Polis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani, orang ramai masih boleh membuat pembayaran saman tertunggak mereka dengan kadar potongan seperti yang diumumkan itu hingga hujung bulan ini. “Ini dilakukan untuk mengelakkan orang ramai berpusu-pusu di saat akhir di kaunter bayaran,” ujarnya.

Keputusan untuk membenarkan orang ramai membayar saman mereka di semua ibupejabat polis daerah dan kontijen serta dalam talian melalui portal MyBayar Saman juga diambil disebakan alasan yang sama.

Sambutan luar biasa yang disaksikan di kaunter bayaran polis Jumaat lalu ketika pameran Aspirasi 100-Hari Keluarga Malaysia di Pusat Persidangan Kuala Lumpur menyebabkan kesukaran untuk mengawal dan mengamalkan SOP yang kerajaan tetapkan, menyebabkan polis terpaksa menutup kaunter lebih awal.

Sejak 9 Disember lalu, keseluruhan ada 2.3 juta saman bernilai RM109 juta telah diselesaikan. Ambil maklum bahawa potongan harga untuk saman ini tidak termasuk bagi kesalahan melibatkan kemalangan, memotong di garisan berkembar, menggunakan laluan kecemasan, melanggar lampu merah dan memotong secara merbahaya. Dengan adanya lanjutan tempoh ini, janglah tunggu hingga saat akhir pula.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required