Honda e dengan kit badan lebar dari Innovate Composites – rai pasukan F1 Red Bull Racing Honda

Honda e dengan kit badan lebar dari Innovate Composites – rai pasukan F1 Red Bull Racing Honda

Apa sahaja kenderaan empat roda atau dua roda yang Honda hasilkan, pasti ada sahaja yang ‘gatal tangan’ untuk memberikan ubahsuai. Tak terkecuali model produksi kereta elektrik sepenuhnya Honda e yang telah mula dijual di Eropah pada 2020 – ini dia kit badan lebar untuk kereta elektrik comel tersebut dihasilkan oleh Innovate Composites dari UK!

Kit badan bolt-on ini dihasilkan dari material gentian karbon, dan bakal dihasilkan dalam jumlah terhad untuk dijual kepada pemilik-pemilik Honda e. Manakala kereta yang telah siap dan disiarkan di akaun Instagram rasmi Innovate Composites ini adalah binaan khas mereka untuk meraikan kemenangan Max Verstappen sebagai juara Formula 1 tahun lalu dengan memandu jentera pasukan Red Bull Racing Honda.

Kit yang dihasilkan ini menampilkan bampar hadapan baharu yang lebih lebar lengkap dengan splitter dan spoiler bawah, panel-panel untuk kesemua fender yang jauh lebih kembang, skirt sisi lebar dan labuh, bampar belakang lebih lebar tetapi singkat dengan rekaan diffuser udara yang agresif serta spoiler belakang yang jauh lebih besar.

Honda e dengan kit badan lebar dari Innovate Composites – rai pasukan F1 Red Bull Racing Honda

Ia turut dipadankan dengan set roda yang lebih besar dan lebar bagi disesuaikan dengan badannya yang kini lebih gemuk. Penampilan Honda e berkenaan kemudiannya disudahkan dengan diberikan warna biru gelap bersama grafik perlumbaan Red Bull Racing, seiras dengan jentera Formula 1 Max Verstappen.

Tiada sebarang peningkatan kuasa dinyatakan oleh Innovate Composites. Dalam keadaan asal, Honda e digerakkan dengan motor elektrik berkuasa 136 PS dan tork maksima 315 Nm untuk varian Standard, manakala varian Advance menerima motor lebih berkuasa, menghasilkan 154 PS dengan tork yang sama.

Honda e dengan kit badan lebar dari Innovate Composites – rai pasukan F1 Red Bull Racing Honda

Motor tersebut diletakkan pada gandar belakang bagi memacu roda belakang untuk memberikan pemanduan yang sporty, bersama bateri lithium-ion 35.5 kWj yang diletakkan pada lantai bagi memberikan nisbah berat 50:50 antara hadapan dan belakang.

Honda e ini boleh dicaj semula menerusi pengecaj AC menggunakan penghubung Type 2, serta boleh juga menggunakan Power Charger Honda dengan 7.4 kW (bekalan kuasa fasa tunggal) dan 22 kW (bekalan kuasa tiga-fasa), membolehkan kuasa 100% dipenuhkan dalam masa 4.1 jam. Ia juga boleh menggunakan caj cepat DC menerusi hubungan CCS2 bagi memenuhkan bateri sehingga 80% dalam masa hanya 30 minit. Satu caj penuh bateri berkenaan membolehkan kereta elektrik ini bergerak sejauh 220 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required