Honda Monkey One Piece Edition dilancar di Thailand – terhad 300 unit, datang bersama kotak harta karun

Satu lagi model kolaborasi Honda Monkey diperkenalkan di Thailand dan kali ini menggunakan konsep anime terkenal dari Jepun, iaitu One Piece. Model ini dikeluarkan oleh bengkel modifikasi Cub House, tetapi sebenarnya adalah permintaan daripada Honda Thailand sendiri yang mahu mensasarkan dolongan pengumpul. Sebelum ini, mereka juga pernah mengeluarkan Monkey Gundam Edition, Monkey Dragon Ball Edition dan Monkey Hot Wheels Edition.

Monkey One Piece Edition ini datang dalam dua versi iaitu satu yang berkisar tentang watak Monkey D. Luffy, sementara satu lagi menggunakan konsep Tony Tony Chopper. Bagi setiap versi, hanya 150 unit akan ditawarkan kepada orang ramai.

Jika dibandingkan dengan model standard, Monkey One Piece Edition mendapat grafik istimewa mengikut watak One Piece yang digunakan, pada tangki serta panel tepinya, sementara getah pemegang hendal juga turut ditukar dengan yang mempunyai warna. Di atas tangki terdapat pelekat nombor keluaran setiap model.

Selain motosikal itu sendiri, pembeli Monkey One Piece Edition juga akan diberi dengan “kotak harta karun” yang didalamnnya terdapat beberapa lagi aksesori khas seperti kain penutup motosikal, helmet, papan nombor plet, rantai kunci, karpet serta risalah yang mengikut watak Luffy/Chopper.

Bahagian mekanikal tidak diusik dan Monkey adalah dipacu oleh enjin satu silinder suntikan bahan api 125 cc bersama kotak gear empat kelajuan, menghasilkan kuasa 9.2 hp pada 7,000 rpm dan 11 Nm tork pada 5,250 rpm. Kelengkapan lainnya adalah seperti rim 12 inci, brek cakera depan dan belakang dengan sistem ABS, fork USD di hadapan, dua penyerap hentak di belakang, berat keseluruhan 107 kg, tangki bahan api 5.6 liter dan meter jenis digital.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required