MForce siar teaser model baru, skuter Keeway 270 cc?

MForce Bike Holdings Sdn Bhd yang merupakan pengedar rasmi bagi beberapa jenama motosikal di Malaysia akan melancarkan sebuah model baru tidak lama lagi apabila dilihat menyiarkan video teaser melalui laman Facebook MForce TV.

Video pendek itu cuma menampakkan bahagian lampu hadapannya, sementara bentuknya juga tidak begitu jelas kerana telah digelapkan. Apa yang pasti adalah ia mempunyai lampu DRL LED, lampu utama jenis projector LED dan lampu penunjuk arah yang mengikut bentuk badan (bukan terkeluar).

Agak sukar untuk mendapat idea apakah model baru ini tetapi mata-mata yang tajam mengatakan ini adalah Keeway GT270. Skuter ini sudah dilancarkan di Thailand tahun lalu sementara di Eropah, ia dikenali sebagai Keeway Vieste.

MForce siar teaser model baru, skuter Keeway 270 cc?

Jika benar model dalam teaser ini adalah Keeway GT270, muncul pula persoalan tentang enjin apakah yang akan diguna, kerana di Eropah, model ini ditawarkan dalam versi 125 cc dan 278 cc. Daripada pemerhatian kami kepada MForce yang jarang ingin ketinggalan berbanding pesaingnya, kami jangkakan ia adalah unit yang berkapasiti lebih besar.

Keeway GT270 dipacu oleh enjin satu silinder 278.2 cc dengan sistem suntikan bahan api elektronik dan penyejukan cecair, dipadankan bersama transmisi CVT dan mampu menghasilkan kuasa 18.7 hp pada 6,500 rpm dan 22.5 Nm tork pada 6,000 rpm.

Antara kelengkapan lainnya adalah termasuk rim 13 inci, tangki bahan api 12 liter, fork teleskopik, dua penyerap hentak di belakang, sistem tanpa kunci, panel meter gabungan analog dan LCD, brek cakera tunggal di hadapan dan belakang dan ruang simpanan di bawah tempat duduk. Selain model standard, GT270 ini juga datang dalam versi bergaya offroad dengan tambahan aksesori di Thailand.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required