Starrtrek Carriers perkenal servis trailer kenderaan bertutup di Malaysia, dengan Rolfo Auriga Deluxe

Starrtrek Carriers perkenal servis trailer kenderaan bertutup di Malaysia, dengan Rolfo Auriga Deluxe

Trailer pengangkut kenderaan biasanya terbuka dan terdedah. Namun kini Starrtrek Carriers memperkenalkan pula trailer pengangkut yang tertutup sepenuhnya, lebih premium dan selamat untuk urusan logistik automotif.

Syarikat yang telah lama terlibat dalam indsutri logistik ini menggunakan pengangkut Rolfo buatan Itali dan yakin penawaran terbaru ini akan mengubah landskap servis dalam industri terbabit. Trailer berkenaan, dinamakan Blizzard dan Auriga Deluxe 122 merupakan contoh pertama seumpamanya untuk pasaran Malaysia.

Auriga Deluxe 122 merupakan pengangkut tertutup yang dimaksudkan untuk menghantar kenderaan bernilai tinggi, berprestij atau klasik dan vintaj dengan selamat. Tertutup sepenuhnya, pengangkut ini disifatkan akan memberi jaminan perlindungan kepada kenderaan di dalamnya daripada ketidaktentuan cuaca serta kerosakan akibat lantunan batu di jalanraya.

Starrtrek Carriers perkenal servis trailer kenderaan bertutup di Malaysia, dengan Rolfo Auriga Deluxe

Ia mampu memuatkan maksimum enam kenderaan penumpang atau lima SUV bagi satu perjalanan, bergantung kepada ukuran dimensi setiap satunya. Ciri yang ada seperti pintu sisi bukaan penuh untuk memudahkan pemuatan kenderaan, serta pintu diangkat dengan sensor dan juga pelantar khusus dengan pengangkat dihujungnya.

Bagi Blizzard pula adalah sebuah semi-trailer tidak tertutup dengan muatan maksimum 10 kereta, juga bergantung kepada ukuran dimensi dan beratnya. Kedua-dua model dilengkapi dengan sistem hidraulik untuk membantu pemuatan naik dan turun dengan mudah. Sementara itu, takal (winch) pula membolehkan kenderaan yang ingin diangkut itu tidak perlu dihidupkan, misalnya prototaip. Semua pengangkut juga dipasangkan GPS dan kamera (titik buta, kamera depan dan menghadap pemandu) untuk keselamatan dan pematuhan peraturan.

Menurut Pengarah Urusan Starrtrek Carriers, Datuk Kumar Prabakaran, pengangkut Rolfo ini akan menyediakan penyelesaian pengangkutan berkapasiti tinggi kepada pelbagai perniagaan automotif, sama ada pengilangan dan pengedaran hinggalah kepada syarikat pajakan dan sewa.

Starrtrek Carriers perkenal servis trailer kenderaan bertutup di Malaysia, dengan Rolfo Auriga Deluxe

Bagi Auriga Deluxe, ia akan disasarkan untuk penyediakan pengangkutan kenderaan premium seperti untuk supercar dari dan ke Langkawi secara tertutup dan selamat. Harga bagi perkhidmatan ini pula — yang akan dijadualkan dan dengan slot tempahan awal — adalah sangat kompetitif.

Ketika ini Starrtrek mempunyai sebuah Auriga Deluxe 122 dan enam semi-trailer Blizzard, dengan rancangan unutk menambah sebuah lagi Auriga di masa hadapan, dan barisan trailer yang ada akan ditambah juga bergantung kepada permintaan.

Rolfo Auriga Deluxe 122

Rolfo Blizzard

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required