Harga bahan api minggu pertama April 2022 – RON 97 naik lagi 8 sen, dijual pada harga RM3.91 seliter!

Harga bahan api minggu pertama April 2022 – RON 97 naik lagi 8 sen, dijual pada harga RM3.91 seliter!

Kementerian Kewangan (MoF) baru sahaja mengumumkan harga bahan api untuk minggu pertama bulan April 2022, yang akan berkuatkuasa bermula 31 Mac sehingga 6 April. Selepas harga RON 97 turun sedikit minggu sebelumnya, nampaknya harga bahan api premium berkenaan kembali mencatatkan kenaikan.

Bermula tengah malam ini, RON 97 akan dijual pada harga RM3.91 seliter, atau naik 8 sen berbanding RM3.83 seliter sebelum ini. Bagi petrol RON 95, ia masih ditambat dengan subsidi kerajaan pada harga siling kekal RM2.05 seliter.

Bahan api diesel juga kekal dijual dengan harga siling, di mana diesel Euro 5 B10 dan B20 dijual pada harga RM2.15 seliter, dan diesel Euro 5 B7 – kini 20 sen lebih mahal seliter selepas ia naik 10 sen pada awal tahun ini – dijual pada harga RM2.35 seliter.

Harga yang disebutkan ini akan berkuatkuasa bermula pukul 12 tengah malam nanti, sehingga hari Rabu minggu hadapan, 6 April 2022.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required