Jalan TAR ditutup setiap Sabtu sepanjang April ini

Jalan TAR ditutup setiap Sabtu sepanjang April ini

Bulan Ramadan akan bermula Ahad ini, dan musim perayaan Aidilfitri pun bakal menyaksikan orang ramai membuat persiapan awal. Untuk itu, Bazar Aidilfitri Kuala Lumpur 2022 oleh DBKL akan berlangsung di Lorong Tuanku Abdul Rahman bermula 9 April hingga 2 Mei 2022.

Untuk itu, pasar malam yang biasanya diadakan setiap Sabtu di Lorong TAR berkenaan akan dialihkan ke Jalan Tuanku Abdul Rahman (TAR) dari persimpangan Jalan Esfahan (Sogo) ke persimpangan Jalan Melayu. Dewan Bandaraya memaklumkan yang keseluruhan Jalan TAR akan ditutup kepada trafik setiap Sabtu sepanjang April nanti, melibatkan 9, 16, 23 dan 30 haribulan. Penutupan itu akan dilakukan bermula tengah hari hingga tengah malam.

Jadi, jika tidak ingin terperangkap dalam kesesakan di tengah Kuala Lumpur, rancang perjalanan dan elakkan kawasan sekitar TAR pada setiap Sabtu. Jika perlu ke sana, pilihan yang terbaik mungkin dengan mengambil pengangkutan awam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required