Kia Telluride facelift muncul dalam teaser – rekaan luar dan dalam diperbaharui, tambahan varian X-Pro baru

Kia Telluride facelift muncul dalam teaser – rekaan luar dan dalam diperbaharui, tambahan varian X-Pro baru

Ini adalah gambar teaser rasmi Kia Telluride facelift 2023, yang akan diperkenalkan secara rasmi sewaktu New York International Auto Show 2022 April ini dan menggantikan model yang sudah berada di pasaran sejak tahun 2019.

Kia memberitahu, Telluride 2023 menampilkan elemen rekaan baru yang lebih berani di dalam dan luar, bersama lebih lagi kemampuan melalui varian yang dikembangkan. Ini termasuk varian “X-Pro” baru, yang kedengaran seperti versi offroad lebih lasak. Turut diterapkan adalah “naik taraf kemudahan dan teknologi.”

Teaser pertama yang dikeluarkan ini menampakkan bentuk berpetak yang tegap bersama logo baru Kia yang sudah digunakan sejak Jun 2021. Unit lampu DRL pada model facelift ini adalah baru, dengan dua jalur menegak menggantikan bentuk petak sebelum ini. Bahagian bampar bawah juga adalah baru dan kedudukan lampu kabus telah diubah.

Kia Telluride facelift muncul dalam teaser – rekaan luar dan dalam diperbaharui, tambahan varian X-Pro baru

Gambar kedua pula menunjukkan bentuk kasar papan pemuka, yang kini telah direka semula. Corong pendingin hawa kini terletak dalam elemen bergaris lurus mendatar sementara panel instrumen dan skrin infotainmen pula kelihatan bersambung seperti MPV Carnival.

Bagi model yang berada di pasaran sekarang, Telluride dipacu oleh enjin V6 GDI 3.8 liter bersama padanan transmisi automatik lapan kelajuan, menghasilkan kuasa 295 PS dan 355 Nm tork. Ini adalah enjin sama seperti Hyundai Palisade yang dijual di negara kita dan ia boleh didapati dalam versi pacuan dua roda hadapan atau empat roda.

GALERI: Kia Telluride 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required