Bezza hitam langgar motosikal dari belakang — polis minta kerjasama orang awam salurkan maklumat

Bezza hitam langgar motosikal dari belakang — polis minta kerjasama orang awam salurkan maklumat

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Mohd Iqbal Bin Ibrahim telah mengeluarkan satu kenyataan memohon sesiapa yang ada maklumat tentang kejadian sebuah Perodua Bezza hitam yang melanggar sebuah motosikal, di laluan motosikal Lebuhraya Persekutuan menuju Klang, untuk tampil menyalurkan maklumat.

Kemalangan itu berlaku tengah malam, 9 April lalu di KM12.5 Lebuhraya Persekutuan arah ke Klang. Daripada video yang dirakam oleh sebuah kereta yang bergerak bersebelahan lorong motosikal, Bezza hitam berkenaan dilihat dipandu di dalam lorong motosikal dan dua buah motosikal turut kelihatan — satu di depan kereta, dan satu lagi di belakang.

Kereta berkenaan cuba memotong motosikal di depan dan melanggarnya. Pemandu Bezza bagaimanapun tidak berhenti. Kereta yang merakam kejadian itu kemudiannya memecut untuk mengejar Bezza terbabit, sebelum menefon polis untuk memaklumkan kejadian berkenaan.

Bezza berkenaan melalui stesen Petronas yang ada laluan susur yang membolehkannya keluar dari lorong motosikal terbabit, tetapi pemandunya masih kekal di lorong kecil berkenaan.

Menurut polis, penunggang motosikal dengan nombor pendaftaran BJK 4776 itu jatuh dan cedera di muka dan tangan. Beliau dibawa ke Hospital Tunku Ampuan Rahimah Klang untuk rawatan. Kes ini disiasat di bawah Seksyen 42 Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu secara merbahaya.

Nombor plat Bezza hitam itu ialah VAL 7553. Saksi atau orang awam yang ada maklumat berkaitan diminta untuk membantu penyiasatan polis dan boleh menghubungi Sjn 190068 Wan Zafirah Binti Wan Mohd Sukri (017-5718125) dari Ibupejabat Polis Daerah Shah Alam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required