Daihatsu Gran Max MC 2022 kini di M’sia – dari RM74k, ada tingkap kuasa, pemain Android, kamera undur

Daihatsu Gran Max MC 2022 kini di M’sia – dari RM74k, ada tingkap kuasa, pemain Android, kamera undur

Daihatsu Malaysia hari ini secara rasmi telah pun melancarkan Daihatsu Gran Max Euro 4 minor change (MC) 2022 ke pasaran tempatan. Model ini adalah versi kemaskini Gran Max 1.5L Euro 4 yang dilancarkan Mac tahun lalu, dan kini trak pikap dan van panel berkenaan menerima pelbagai lagi perincian lebih baik.

Peningkatan utama untuk Gran Max 2022 ini adalah melibatkan sistem infotainmen dan perincian elektrikal. Untuk infotainmen, Gran Max kini menerima pemain utama 2-DIN dengan skrin sesentuh tujuh-inci, yang beroperasi dengan Android 10.0. Media, bersama perincian lain termasuk radio, audio MP3, AUX dan USB.

Dengan skrin sesentuh tersebut juga membolehkan Gran Max kini dilengkapi dengan kamera undur. Model komersil ini juga kini dilengkapi dengan port USB cas pantas yang terletak di bahagian bawah papan pemuka, serta sistem tingkap kuasa (akhirnya!).

Tiada perubahan pada aspek rangkaian kuasa di mana Gran Max masih menerima enjin petrol NA 1.5 liter empat-silinder berkuasa 97 hp dan tork maksima 134 Nm. Transmisi manual lima-kelajuan ditawarkan untuk semua versi badan, namun hanya versi van panel hadir dengan pilihan kotak gear automatik empat-kelajuan.

Kelengkapan keselamatan yang dibekalkan termasuk sistem brek ABS, Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC), Sistem Penunjuk Kecemasan (ESS), dua beg udara dan juga penderia parkir belakang.

Kapasiti beban untuk pikap Gran Max adalah 800 kg, dengan panjang ruang kargo belakang 2,480 mm bersama dinding sisi 360 mm, serta dibekalkan dengan 20 cangkuk tali bagi memastikan kargo di bawa dengan selamat. Manakala van panel pula mempunyai kapasiti beban 750 kg, dengan ruang kargo kabin belakang menampilkan panjang 2,075 mm, bersama pintu gelangsar dengan akses seluas 620 mm serta jarak kelegaan tanah 620 mm.

Daihatsu Gran Max Euro 4 MC 2022 ini dijual pada harga bermula RM74,498 untuk versi pikap dengan kotak gear manual, diikuti van panel (MT) berharga RM74,736 dan panel van dengan kotak gear automatik dijual pada harga RM78,836. Harga-harga yang dinyatakan ini adalah harga atas jalan tanpa insuran, efektik bermula Jun 2022.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required