Audi Q5 S Line 2.0 TFSI quattro FL 2022 di Malaysia – kini berharga RM486,223 atas jalan termasuk SST

Audi Q5 S Line 2.0 TFSI quattro FL 2022 di Malaysia – kini berharga RM486,223 atas jalan termasuk SST

Susulan berita mengenai PHS Automotive Malaysia (PHSAM) yang kini merupakan pengedar sah untuk jenama Audi di Malaysia, turut diumumkan ialah harga terkini bagi Audi Q5 facelift untuk pasaran tempatan. Ia ditawarkan pada harga atas jalan RM486,223 tanpa insurans, dengan 10% cukai jualan, efektif Julai 2022.

Q5 ditawarkan dalam varian 2.0 TFSI dengan kemasan S Line yang lebih bergaya, didatangkan bersama enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder sebaris yang mampu menghasilkan kuasa hingga 249 PS dari 5,000 hingga 6,000 rpm dan tork 370 Nm dari 1,600 hingga 4,500 rpm. Transmisinya menerusi kotak gear automatik dwi-klac S tronic tujuh-kelajuan, dan pacuannya di salurkan ke semua roda.

Ternyata kenaikan harganya agak jauh berbanding dengan RM390k yang diumumkan ketika ia tiba di pasaran Malaysia pada bulan Ogos tahun lalu. Ini kerana ia melibatkan beberapa peningkatan ciri kelengkapannya.


Klik untuk besarkan

Senarai kelengkapan bagi kemasan S Line ini termasuklah roda aloi potongan-berlian lima-jejari berkembar 19-inci yang dibaluti tayar bersaiz 235/55. Selain itu, kit luaran lain yang turut diberikan merangkumi pakej penggayaan berkilat, lampu utama LED dengan pencuci lampu utama. Untuk bahagian kabinnya pula, ia diberikan tempat duduk upholstery dengan balutan kulit Nappa, dan juga pakej pencahayaan ambien.

Selain itu, ia juga diberikan ketersambungan Apple CarPlay dan Android Auto, dan pemandu boleh melihat paparan informasi menerusi Audi Virtual Cockpit Plus. Bukan itu sahaja, ia turut didatangkan dengan pemilihan pemanduan Audi yang menawarkan lima mod, MMI navigation plus dengan MMI touch interface. Walau bagaimana pun, untuk varian ini, kini ia tidak lagi diberikan sistem Bang & Olufsen.

Untuk aspek keselamatan pada Q5 S Line 2.0 TFSI quattro, ia diberikan pra deria belakang Audi, dan asas pra deria, kawalan kelajuan adaptif, amaran ketibaan lorong, bantuan tukar lorong, bantuan parkir dengan kamera pandangan belakang. Ciri kemudahan lain termasuk tempat duduk hadapan larasan secara kuasa 12-hala dengan sokongan kedudukan belakang, serta kawalan suhu tiga-zone.

Audi Q5 S Line 2.0 TFSI quattro 2022 turut diberikan waranti lima-tahun, perbatuan tanpa had dengan bantuan tepi jalan dan pakej penyelenggaran tiga-tahun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required