Terbalikkan Myvi di Johor – 9 ditangkap setakat ini

Terbalikkan Myvi di Johor – 9 ditangkap setakat ini

Polis daerah Seri Alam, Johor memaklumkan bahawa sehingga kini seramai sembilan individu telah ditangkap berhubung insiden sebuah Perodua Myvi diterbalikkan oleh orang ramai selepas terlibat dalam satu kemalangan membabitkan seorang penunggang penghantar makanan di Taman Kota Masai, Johor Bahru minggu lalu.

Walau bagaimanapun, pihak polis masih belum mendedahkan butiran berkenaan suspek-suspek terbaharu yang ditangkap berkenaan. Dalam kenyataan yang dikeluarkan pada 4 November lalu, Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Mohd. Sohaimi Ishak, menyatakan bahawa sejumlah tiga suspek yang berusia antara 17 hingga 24 tahun sudahpun ditahan dalam beberapa operasi yang dijalankan di Jalan Bunga Raya, Masai dan Jalan Tembikai, Taman Kota Masai bermula pukul 10.45 pagi sehari sebelumnya.

Mohd. Sohaimi turut menyatakan bahawa kesemua suspek yang ditahan disiasat mengikut Seksyen 148 dan Seksyen 427 Kanun Keseksaan serta Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, dan polis masih menjalankan operasi untuk menahan beberapa lagi suspek yang terlibat dengan kejadian rusuhan berkenaan, serta menyiasat apakah punca orang ramai bertindak merusuh dan menterbalikkan kereta yang dipandu mangsa.

Dalam laporan Kosmo Jumaat lalu, seorang saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Akmal menyatakan bahawa kejadian bermula apabila pemandu kereta Perodua Myvi itu bertindak melanggar lampu merah ketika di simpang empat Jalan Kota Masai 2, pada masa sama penunggang motosikal terbabit sedang berjalan terus dengan agak laju.

Saksi tersebut turut menyatakan bahawa orang ramai mula marah dan merosakkan Myvi tersebut selepas pemandunya yang sudah selamat berada dalam kereta peronda polis membuat provokasi terhadap orang ramai.

Walau bagaimanapun, dalam satu lagi video yang tular, iaitu rakaman dashcam dari Myvi berkenaan membuktikan bahawa lampu masih belum bertukar kuning ketika ia tiba di persimpangan tersebut. Tetapi ia sudah berkelip memberi amaran bahawa ia hampir bertukar kuning, membuktikan bahawa penunggang penghantar makanan tersebut yang sebenarnya melanggar lampu merah.

Sekali lagi kami ingatkan, jika berlaku insiden seperti ini, jangan sesekali dikuasai emosi dan mengambil tindakan sendiri dan biarkan polis melakukan tugas mereka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required