Tol percuma di semua lebuhraya pada 20 dan 21 Jan ini sempena cuti Tahun Baru Cina – PM Anwar Ibrahim

Tol percuma di semua lebuhraya pada 20 dan 21 Jan ini sempena cuti Tahun Baru Cina – PM Anwar Ibrahim

Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju untuk memberi pengecualian tol bagi semua kategori kenderaan di semua lebuh raya pada 20 dan 21 Januari ini sempena cuti perayaan Tahun Baharu Cina.

Beliau membuat pengumuman tersebut dalam sidang media selepas berlangsungnya mesyuarat Kabinet di Putrajaya hari ini.

Dalam kesempatan yang sama PM turut menasihatkan orang ramai agar sentiasa menjaga keselamatan serta patuh terhadap undang-undang jalan raya bagi mengurangkan jumlah kemalangan ketika cuti musim perayaan ini.

Walau bagaimanapun kerajaan masih belum memperincikan berkenaan tol percuma untuk dua hari ini. Namun ia mungkin akan menggunakan cara yang sama ketika pengecualian tol diberikan pada sambutan Hari Raya Aidilfitri dan juga Pilihan Raya Umum ke-15 sebelum ini.

Oleh itu tol percuma ini mungkin akan bermula pada pukul 12.01 am 20 Januari dan berakhir pada 11.59 pm 21 Januari 2023. Sekiranya anda keluar dari lebuhraya selepas 12 am 22 Januari, anda bakal dikenakan bayaran penuh tol walaupun anda masuk ke lebuhraya ketika tempoh pengeculian tol. Namun sekiranya anda masuk ke lebuhraya sebelum 12.01 am 20 Januari, anda masih menerima tol percuma sekiranya keluar dari lebuh raya dalam tempoh pengecualian tol.

Kami akan memberikan laporan kemaskini sekiranya kerajaan mengeluarkan kenyataan lebih terperinci berkaitan perkara ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required