Mercedes-Benz GLE, GLE Coupe facelift 2023 ditunjuk awal sebelum pengenalan rasmi pada 31 Januari ini

Mercedes-Benz GLE, GLE Coupe <em>facelift</em> 2023 ditunjuk awal sebelum pengenalan rasmi pada 31 Januari ini

Mercedes-Benz akan mendedahkan model GLE facelift pada 31 Januari 2023, dan berdasarkan imej teaser yang dikongsi syarikat itu baru-baru ini, seperti akan ada dua pengenalan yang mungkin juga melibatkan GLE Coupe yang dikemaskini.

Melihat kepada perubahan yang ditampilkan, DRL LED yang melengkapinya nampak berbeza ketara berbanding yang ada pada model asal tahun 2018 dan 2019. Lampu belakang pula tiada lagi grafik gelung sebelum ini, diganti dengan apa yang terlihat seperti jalur lampu dalam kluster masing-masing — sekurang-kurangnya pada GLE Coupe yang ditunjuk.

Kita boleh menjangkakan rekaan bampar diberi sentuhan baru untuk versi facelift ini. Spyshot yang ada juga menunjukkan GLE akan kekal dengan tataletak dwi-skrin di dalam kabin, dengan sistem operasi Mercedes-Benz User Experience (MBUX) yang terkini.

Bagi enjin, GLE ketika ini ditawarkan dengan enjin petrol, diesel dan plug-in hybrid. Semua ini mungkin akan dikekalkan bagi model facelift nanti, dengan versi AMG tiba kemudian untuk menyaingi versi BMW M bagi X5 dan X6.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required