Mercedes-Benz E300 AMG Line 2023 dikemaskini di Malaysia – roda baharu, brek besar; RM399,888

Mercedes-Benz E300 AMG Line 2023 dikemaskini di Malaysia – roda baharu, brek besar; RM399,888

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) telah mengemaskini kelengkapan untuk varian E300 AMG Line bagi model E-Class W213 facelift, selepas dua tahun model pemasangan tempatan (CKD) ini diperkenalkan buat pertama kalinya pada Julai 2021. Ditawarkan pada harga atas jalan RM399,888 tanpa insurans, varian yang disemak semula ini adalah RM2,000 lebih mahal berbanding sebelum ini, merujuk harga berserta SST yang diumumkan Julai tahun lalu.

Merujuk risalah spesifikasinya, perubahan yang dilakukan untuk E300 ini termasuk menampilkan set baharu roda aloi-ringan 10-jejari AMG 19-inci yang menggantikan unit aloi jejari-berkembar-lima AMG sebelum ini.

Selain roda baharu, varian ini turut menerima cakera brek yang lebih besar serta spoiler di belakang. Manakala sistem Keyless-Go kini digandingkan dengan fungsi Akses Bebas Tangan yang membantu anda membuka but dengan hanya menggoyangkan kaki anda di bawah bampar belakang. Untuk dalam kabin pula, roda stereng sport juga menerima sedikit perubahan rekaan.

Klik untuk besarkan imej

Itu sahaja perubahan yang dilakukan untuk varian 2023 ini, selain daripada itu, ciri-ciri kelengkapan sedia ada masih dikekalkan. Di bawah bonetnya, jentera ini diberikan unit M264 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder petrol dengan hamburan kuasa 258 PS (255 hp) dari 5,800 hingga 6,100 rpm dan tork 370 Nm dari 1,800 hingga 4,000 rpm, dengan pacuannya disalurkan ke roda belakang menerusi transmisi automatik 9G-Tronic sembilan-kelajuan.

Senarai kelengkapan yang diberikan termasuk lampu utama Multibeam LED (dengan Adaptive Highbeam Assist Plus), sistem Mercedes-Benz User Experience (MBUX) dengan dwi paparan 12.3-inci, pengecas tanpa wayar, bumbung suria gelangsar panoramik, kawalan suhu tiga-zone Thermotronic, alas lantai AMG, sistem bunyi Burmester dan sistem Urban Guard. E300 turut menampilkan tempat duduk kulit asli, kemasan kayuan hitam dan beberapa permukaan termasuk papan pemuka yang dibaluti kulit Artico.

Bagi sistem bantuan pemandu, E300 didatangkan dengan Bantuan Parkir Aktif dengan Parktronic, Pre-Safe, Bantuan Brek Aktif (brek kecemasan sendiri), kamera 360-darjah dan Pakej Bantuan Pemanduan, merangkumi Active Distance Assist Distronic (kawalan kelajuan adaptif), Bantuan Stereng Aktif, Bantuan Brek Aktif, Bantuan Kekal Lorong Aktif, Bantuan Titik Buta Aktif dan Pre-Safe Plus.

GALERI: Mercedes-Benz E300 AMG Line W213 2021 di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required