Honda e:NS2 Prototype, e:NP2 Prototype dan e:N SUV buat penampilan pertama di Auto Shanghai 2023

Honda e:NS2 Prototype, e:NP2 Prototype dan e:N SUV buat penampilan pertama di Auto Shanghai 2023

Honda e:N SUV Concept

Honda telah membawa tiga model elektrik baru ke Auto Shanghai 2023, dengan dua daripadanya adalah prototaip, iaitu e:NP2 Prototype dan e:NS2 Prototype, sementara satu lagi merupakan model konsep, dipanggil sebagai e:N SUV.

Tema nama e:N untuk kenderaan elektrik penuh seperti yang mula diperkenalkan pada tahun 2021 melalui e:NS1 dan e:NP1 masih digunakan pada model baru ini dan kita boleh menjangkakan kesinambungan rekaan melaluinya, dengan masing-masing diubah sedikit supaya dapat dibezakan.

Menurut Honda, e:NP2 dan e:NS2 yang menggunakan rekaan ala fastback ini mendapat cermin belakang yang besar, digabungkan bersama utiliti cemerlang SUV serta bentuk kemas sedan, selain dapat menawarkan “kepuasan memandu unik yang membenarkan pemandu menikmati rasa kesatuan bersama kenderaan.”

Honda e:NS2 Prototype, e:NP2 Prototype dan e:N SUV buat penampilan pertama di Auto Shanghai 2023

Honda e:NP2 Prototype

Kedua-duanya juga akan mendapat ruang dalaman yang “menyampaikan rasa pintar dengan bentuk bulat yang kemas, tidak berselerak dan bersih, digabungkan bersama kelengkapan canggih seperti Honda Connect 4.0.”

Perincian kuasa, dimensi atau spesifikasi model-model ini masih belum didedahkan, tetapi Honda memberitahu, ia dirancang memasuki pasaran China awal tahun 2024. Menurut jangkaan kami, ia juga akan dibuat oleh Dongfeng Honda dan GAC Honda seperti e:NP1 dan NS1.

Honda e:NS2 Prototype, e:NP2 Prototype dan e:N SUV buat penampilan pertama di Auto Shanghai 2023

Honda e:NS2 Prototype

Bagi model konsep e:N SUV pula, kajian rekaan yang dibuat adalah berbeza berbanding model yang pernah ditunjukkan dengan nama sama pada tahun 2021 lalu. Sebagai contoh, muka hadapan N SUV sebelum ini telah diganti dengan rekaan yang lebih organik dan tradisional.

Model ini dijangka tiba di pasaran sebelum penghujung tahun 2024, dan akan menjadi model pertama yang menggunakan platform e:N Architecture W khas untuk model siri e:N RWD dan AWD yang lebih premium. Ia juga akan dipasang dengan sistem keselamatan serta bantuan pemandu terkini Honda dan juga teknologi Honda Connect kawalan AI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required