Neta V EV dari China dilancarkan di Malaysia bulan hadapan – Intro Synergy dilantik sebagai pengedar

Neta V EV dari China dilancarkan di Malaysia bulan hadapan – Intro Synergy dilantik sebagai pengedar

Pengeluar kereta elektrik China, Neta, telah merancang untuk memasuki Malaysia bulan hadapan, dengan memperkenalkan crossover Neta V sebagai model pertamanya bagi pasaran sini, seperti yang dinyatakan sebelum ini melalui laman web Neta Malaysia. Perkara ini didedahkan oleh Intro Synergy, yang dilantik sebagai pengedar di negara ini.

Merupakan anak syarikat GoAuto Group, Intro Synergy berkata, ia telah menandatangani perjanjian lima tahun dengan Hozon New Energy Auto, dan bersama rakan kongsinya akan melabur sekitar RM300 juta untuk membangunkan rangkaian jualan dan selepas jualannya serta kilang pembuatan untuk pemasangan tempatan.

“Kami teruja untuk mengumumkan kerjasama kami dengan Neta, yang akan membolehkan kami membawa kenderaan elektrik inovatif kami pada harga yang berpatutan dan kompetitif kepada lebih ramai pelanggan di Malaysia. Kami berharap jenama ini akan diterima baik oleh orang ramai dan seterusnya meningkatkan penerimaan EV di negara ini,” kata pengerusi kumpulan GoAuto Datuk SM Azli SM Nasimuddin Kamal.

Neta V EV dari China dilancarkan di Malaysia bulan hadapan – Intro Synergy dilantik sebagai pengedar

Neta V dipertontonkan di Thailand awal bulan lepas. Crossover semua-elektrik ini diperkenalkan pada tahun 2020 dan menggunakan platform HPC yang sama digunakan untuk Neta U-II. Di Thailand, Neta V menampilkan bateri lithium-ion 38.5 kWh yang membekalkan kuasa kepada motor elektrik di depan dengan janaan 95 PS (94 hp atau 70 kW) dan 150 Nm tork.

Dengan jarak perjalanan 384 km mengikut standard NEDC (kadar WLTP biasanya 20% lebih rendah), model ini lebih sesuai untuk kegunaan dalam bandar, dengan laju maksimum 101 km/j dan 0-50 km/j dalam masa 3.9 saat.

Untuk pengecasan, Neta V menerima input AC maksimum (Type 2) 6.6 kW, dengan satu cas penuh mengambil masa lapan jam. Turut ada pengecasan DC dengan maksimum 100 kW yang membekalkan bateri dari 30-80% dalam masa 30 minit. Sementara itu, output sistem vehicle-to-load (V2L) sehingga 3.3 kW untuk kegunaan peranti luaran.

Neta V di Bangkok International Motor Show 2023

Neta S di Bangkok International Motor Show 2023

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required