Volvo Car Service Plan Plus, insuran setahun percuma untuk hibrid; baucar RM7k wallbox EV hingga 30 Jun

Jika anda inginkan sebuah kenderaan dengan rekaan segar, kelengkapan keselamatan dan prestasi yang mengkagumkan, maka kenderaan Volvo akan memenuhi semua kriteria tersebut. Baik kenderaan elektrik bateri ataupun model hibrid, barisan penawaran Volvo Car Malaysia (VCM) pasti akan menepati keperluan dan kehendak anda.

Model mana pun yang dipilih, anda akan mendapatkan nilai yang lebih, dan bukan hanya dari kenderaan tersebut sahaja. Ini kerana, bermula sekarang hingga 30 Jun nanti, VCM akan memberikan tawaran percuma berupa Volvo Car Service Plan Plus bernilai RM12,900, begitu juga dengan Volvo Car Insurance percuma untuk tahun pertama jika anda membeli model Volvo terpilih.

Volvo Car Service Plan Plus memastikan kereta Volvo anda diberi jagaan rapi tidak hanya dari sudut servis berjadual, tetapi juga meliputi barangan alat ganti penggunaan. Sebagai tambahan kepada servis yang dilakukan oleh juruteknik berkemahiran yang menggunakan alat ganti tulen, kemaskini perisian percuma dan pemeriksaan kesihatan kenderaan turut disediakan sebagai sebahagian daripada pakej Volvo Car Service Plan Plus, menjadikan pengalaman pemilikan anda sangat melegakan.

Pelbagai barisan model ditawarkan dengan pakej Volvo Car Service Plan Plus ini. Bermula dengan S60 dan saudara wagonnya, V60. Kedua-duanya dikuasakan oleh sistem janaan Recharge T8 plug-in hybrid, yang memberikan 462 hp kuasa dan 709 Nm tork dan dapat memberikan jarak elektrik sepenuhnya sejauh 90 km*.

Service Plan Plus ini turut ditawarkan untuk model flagship jenama Sweden ini, S90, yang juga dilengkapi sistem janaan Recharge T8 plug-in hybrid. Dengan kemasan balutan kulit Nappa dan sistem audio dengan 19-pembesar suara Bowers and Wilkins memberikan kejelasan luar biasa kepada muzik sebagai antara senarai impresif kelengkapannya, anda akan dikelilingi suasana mewah ketika di dalam kabin S90.

Jika anda lebih cenderung ke arah SUV, maka XC90 B5 mild-hybrid dan XC90 Recharge T8 merupakan pilihan dengan saiz yang lebih besar. Sekiranya mahukan saiz lebih kecil, usah khuatir kerana XC60 B5 dan XC60 Recharge T8 lebih sesuai.

Untuk kegunaan urban pula misalnya, model lebih kompak dan sporty XC40 B5 tersedia, dengan janaan kuasa 263 hp dan 390 Nm ada disalurkan oleh enjin 2.0 liter turbo dengan sistem 48V mild-hybrid. Semua model yang disebutkan ini datang dengan Service Plan Plus dan insuran tahun pertama percuma.

Bagi pilihan EV, mendaftarkan sama ada XC40 Recharge Pure Electric atau C40 Recharge Pure Electric akan membolehkan anda menerima baucar wallbox percuma bernilai RM7,000 serta insuran tahun pertama percuma.

Volvo Car Service Plan Plus, insuran setahun percuma untuk hibrid; baucar RM7k wallbox EV hingga 30 Jun

Kedua-duanya dilengkapi dengan sistem janaan elektrik pacuan semua roda, yang terdiri daripada sepasang — satu di setiap gandar — yang memberikan output keseluruhan sistem sebanyak 408 hp dan 660 Nm. Sebuah bateri lithium-ion 78 kWh membekalkan jarak sehingga 450 km untuk satu cas penuh, manakala 438 km untuk XC40 elektrik.

Tiada masa yang lebih baik berbanding sekarang untuk memiliki model Volvo pilihan anda, dan dengan nilai tambah yang diberikan kini pastinya akan menjadikan tawarannya cukup menarik. Untuk tahu lanjut berkaitan model serta promosi yang ditawarkan, layari laman web Volvo Car Malaysia.

*Jarak pergerakan elektrik adalah data sah berdasarkan keputusan ujian makmal menurut piawaian ECE R101.