Yamaha Ego Gear tiba dalam warna baru – RM5,998

Yamaha Ego Gear tiba dalam warna baru – RM5,998

Sudah berada dalam pasaran hampir dua tahun selepas dilancarkan pada November 2021, Yamaha Ego Gear diberikan kemas kini dengan penampilan baru yang terdiri daripada tiga warna iaitu biru, hijau dan kuning. Harga cadangan yang dikeluarkan oleh Hong Leong Yamaha (HLYM) adalah RM5,998, menunjukkan sedikit peningkatan berbanding harga RM5,418 sebelum ini.

Ego Gear adalah sebuah skuter yang digerakkan oleh enjin satu silinder suntikan bahan api, SOHC 125 cc, bersama padanan transmisi automatik, untuk menghasilkan kuasa 9.4 hp pada 8,000 rpm dan 9.6 Nm tork pada 5,500 rpm. Menambah lagi kecekapan penggunaan bahan apinya, enjin ini didatangkan bersama sistem Start and Stop yang menggunakan Smart Motor Generator.

Walaupun adalah sebuah skuter kecil, Ego Gear didatangkan dengan lampu hadapan jenis LED, lampu kecemasan serta soket pengecas USB yang mudah diakses untuk kemudahan pengguna. Panel meter pula masih menggunakan unit analog biasa.

Sistem brek skuter ini menggunakan gabungan unit cakera di hadapan dan dram di belakang, sementara suspensi pula terdiri daripada fork teleskopik di hadapan dan satu penyerap hentak di belakang. Rim bersaiz 14 inci dan dibalut tayar 70/90 di hadapan dan 90/80 di belakang.

Perincian lain Ego Gear adalah termasuk tangki bahan api 4.2 liter, berat 95 kg dan tinggi tempat duduk 750 mm. Setiap pembelian Ego Gear datang dengan jaminan dua tahun atau 20,000 km, serta kunci cakera brek bernilai RM100 secara percuma.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required