Yamaha BWS tiba di Taiwan – gaya lasak, enjin 125 cc

Yamaha BWS tiba di Taiwan – gaya lasak, enjin 125 cc

Yamaha mempunyai banyak model khas untuk pasaran Taiwan dan satu yang terbaru adalah BWS 125 ini. Ia membawa gaya skuter lasak seperti Honda ADV 160, serta rekaan yang lebih mengutamakan kepada utiliti supaya ia boleh digunakan untuk pelbagai aktiviti.

Seperti yang boleh anda lihat, hanya beberapa panel kecil pada skuter ini mempunyai warna, sementara bahagian lain dibiarkan tanpa cat. Sesuai dengan motosikal jenis seperti ini, Yamaha juga telah menyediakan beberapa tapak skru khas jika ada pemilik yang mahu menambah barangan seperti besi pelindung badan ataupun tapak untuk beg.

BWS dipacu oleh enjin satu silinder empat strok, 125 cc Blue Core VVA dengan sistem penyejukan cecair serta transmisi automatik, namun jumlah kuasanya tidak didedahkan. Rimnya cuma bersaiz 12 inci di hadapan dan belakang, namun dipasang dengan tayar berbunga lebih kasar sesuai dengan karekternya.

Memegang skuter ini adalah suspensi yang terdiri daripada fork teleskopik di hadapan dan dua penyerap hentak di belakang, sementara brek pula kedua-dua bahagian hadapan dan belakang menggunakan sistem cakera. Tangki bahan api berkapasiti 6.1 liter.

Kelengkapan lain yang disediakan pada BWS 125 adalah termasuk lampu hadapan dan belakang LED, pengecas USB serta meter jenis digital. Pemilik juga boleh menambah pelbagai aksesori pada skuter ini, untuk menjadikannya lebih bersesuaian dengan penggunaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required