Wanita ditemui mati dalam kereta di medan parkir hospital di Ipoh — tertidur tanpa buka tingkap

Wanita ditemui mati dalam kereta di medan parkir hospital di Ipoh — tertidur tanpa buka tingkap

Siasatan awal yang dijalankan ke atas seorang wanita yang ditemui mati di dalam sebuah kereta yang diletak di medan parkir Hospital Raja Permaisuri Bainun Selasa lalu adalah disebabkan dia tertidur di kerusi belakang tanpa membuka tingkap, lapor The Star. Kes berkenaan diklasifikasi sebagai kematian mengejut dan sedang menunggu laporan bedah siasat.

Ketua Polis Daerah Ipoh, ACP Yahaya Hassan memaklumkan mangsa sedang menjaga bapanya yang dimasukkan ke dalam wad hospital berkenaan. “Dia ke kereta untuk berehat di kerusi belakang, tanpa membuka sedikitpun tingkat,” jelasnya.

“Pihak polis menerima panggilan daripada penjaga keselamatan di hospital berkenaan pada Selasa petang, melaporkan tentang seorang wanita yang tidak sedarkan diri dan berkemungkinan telah meninggal dunia di dalam keretanya. Dengan bantuan bomba, pintu kereta berkenaan dapat dibuka, dan pegawa kesihatan kemudiannya mengesahkan wanita itu sudah meninggal dunia,” ujarnya.

Yahaya menasihati orang ramai agar tidak tidur dalam kereta mereka. Ini kerana, jika enjin tidak dihidupkan, sistem pendingin tidak akan berfungsi dan mengakibatkan kekurangan oksigen yang boleh membawa kepada kematian. Untuk tidur dengan enjin dan pendingin dihidupkan juga tidak digalakkan, kerana ada kemungkinan berlaku keracunan gas karbon monoksida.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required