Peugeot Malaysia ubah waranti kereta baharu kepada 5-tahun, waranti 7-tahun kini pilihan tambahan

Peugeot Malaysia ubah waranti kereta baharu kepada 5-tahun, waranti 7-tahun kini pilihan tambahan

Peugeot Malaysia telah mengumumkan bahawa pakej jaminan standard untuk semua model baharunya adalah selama lima tahun atau 150,000 km, berkuatkuasa serta merta. Menurut syarikat itu, pakej tersebut adalah terdiri dari perlindungan pengeluar selama tiga-tahun manakala dua tahun lagi adalah perlindungan lanjutan.

Bagaimanapun, pembeli masih boleh memilih pakej waranti 7-tahun atau 200,000 km dengan bayaran tambahan. Peugeot Malaysia juga menawarkan harga promosi sekiranya pelanggan memilih pakej tambahan waranti ini dalam tempoh 90 hari selepas pembelian kereta baharu, atau dengan harga biasa pada bila-bila masa sebelum masuk 90-hari terakhir tarikh waranti asal tamat.

Untuk model 2008, harga promosi bagi waranti lanjutan ini adalah RM895 manakala harga biasa adalah RM1,557. Bagi model 3008 dan juga 408 yang dilancarkan baru-baru ini, harga promosi untuk lanjutan waranti tersebut adalah RM957, dan RM1,659 untuk harga biasa. Untuk 5008 pula harga promosi adalah RM1,049 dan harga biasa adalah RM1,811.

Pilihan lanjutan jaminan yang sama turut ditawarkan pada trak pikap Peugeot Landtrek, di mana waranti tiga-tahun/100,000 km asal boleh dilanjutkan dua-tahun kepada lima-tahun/150,000 km dengan tambahan bayaran RM2,942. Ia juga ditawarkan dengan lanjutan waranti empat-tahun bagi memberikan tempoh perlindungan selama tujuh-tahun/200,000 km keseluruhan dengan harga RM5,148 yang boleh ditambah dalam 90 hari pertama selepas membeli trak pikap tersebut.

Peugeot Malaysia ubah waranti kereta baharu kepada 5-tahun, waranti 7-tahun kini pilihan tambahan

Dalam senarai soalan lazim Peugeot Malaysia, syarikat itu menyatakan bahawa perlindungan waranti selama tujuh-tahun tanpa sebarang bayaran tambahan sebelum ini ditawarkan hanya dalam tempoh terhad, bagi meraikan pengambilalihan jenama Peugeot oleh Stellantis di Malaysia.

Mengenai kenderaan pelanggan yang dibeli daripada pengedar terdahulu, waranti untuk kenderaan-kenderaan ini akan terus diuruskan oleh Stellantis Malaysia, namun bantuan di tepi jalan mungkin berbeza-beza. Untuk memeriksa status waranti kenderaan, pelanggan boleh menyemaknya dengan pusat servis yang bertauliah, atau hubungi pusat panggilan sehenti di 1-800-18-7852 untuk mengetahui lebih lanjut.

“Pelanggan kami adalah keutamaan kami, dan kami mahu memastikan pengalaman pemilikan tanpa kebimbangan yang dipertingkatkan untuk semua. Kami ingin memberi pelanggan kami kelonggaran untuk memilih perlindungan jaminan mereka berdasarkan keperluan mereka. Kami memahami bahawa pembelian kereta baharu adalah pelaburan yang besar, dan perlindungan lanjutan ini mencerminkan janji kami untuk membina hubungan berpanjangan dengan pelanggan Peugeot yang dihargai di Malaysia,” kata pengarah urusan Stellantis Malaysia Jamie Francis Morais dalam satu kenyataan.

Bagaimanapun, perlu dimaklumi bahawa kebanyakan model Peugeot kini diberikan tawaran dan rebat istimewa, yang boleh digunakan untuk menampung kos bagi pakej jaminan lanjutan pilihan ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required