MINI Countryman U25 2024 dijual pada harga RM259k untuk EV SE, RM390k untuk JCW 2.0L turbo 300 PS

MINI Countryman U25 2024 dijual pada harga RM259k untuk EV SE, RM390k untuk JCW 2.0L turbo 300 PS

Selain melancarkan MINI Cooper SE elektrik penuh, BMW Group Malaysia juga hari ini telah mengeluarkan harga rasmi untuk tiga model yang sebelum ini pernah dipamerkan di Malaysia Autoshow Mei lalu. Dalam muatan ini, anda melihat dua varian Countryman U25 iaitu Countryman SE dan Countryman John Cooper Works.

Harga yang diumumkan adalah RM258,888 untuk Countryman SE All4 dengan kemasan Favoured, dan RM389,888 untuk Countryman JCW, tidak termasuk insurans. Jaminan standard yang diberikan adalah untuk dua tahun tanpa had batuan, sementara jika mengambil jaminan empat tahun dan pakej servis, ia menjadi masing-masing RM266,288 dan RM401,988. Semua model SE datang dengan jaminan bateri lapan tahun atau 160,000 km.

Ciri teknikalnya adalah sama seperti model yang dipertonton sebelum ini, dengan SE menggunakan tetapan dua motor elektrik, yang secara keseluruhannya menjana 313 PS (230 kW) dan 494 Nm. Ini membolehkan ia mencapai pecutan 0-100 km/j dalam masa 5.6 saat, dengan laju maksimum 180 km/j.

Dilengkapi bateri 66.5 kWh, Countryman SE mampu memberi jarak perjalanan 432 km mengikut kitaran WLTP. Untuk pengecasan, Countryman memanfaatkan pengecas pantas DC 130 kW (bateri naik 10-80% dalam masa 30 minit), dengan input pengecasan AC 22 kW.

Pakej kemasan Favoured pada model SE bermakna ia datang dengan kerusi sport yang diperbuat daripada kulit buatan Vescin Beading dalam warna Vintage Brown atau Dark Petrol, kemasan dalam hitam berkilat, skid plate hiasan, serta bumbung dan cermin sisi Piano Black atau Vibrant Silver. Rim menggunakan unit Windmill Spoke 20 inci.

Kelengkapan standard yang diberikan pada SE adalah termasuk lampu utama LED adaptif, lampu belakang LED matriks boleh kustom, sistem tanpa kunci serta kawalan pendingin hawa dua zon automatik dengan corong di belakang.

Pergi pula kepada model JCW, ia dipacu oleh enjin B48 2.0 liter turbo empat-silinder, menghasilkan 300 PS dan 400 Nm tork. Digandingkan bersama transmisi klac berkembar tujuh-kelajuan dan pacuan semua roda, model ini boleh memecut dari 0-100 km/j dalam masa 5.4 saat, dengan laju maksimum 250 km/j.

Menjadikannya lebih istimewa adalah pakej luaran lengkap yang datang dengan bampar depan lebih agresif, rekaan diffuser besar dengan empat muncung ekzos serta bumbung dan perumah cermin warna merah, rim 20-inci JCW Flag Spoke, brek JCW Performance dengan angkup berwarna merah serta penyerap adaptif. Di dalam, ia menerima stereng JCW, tempat duduk sport JCW serta pintu but bukaan kuasa.

Berkenaan teknologi, Countryman baru ini datang secara standard dengan skrin sesentuh infotainmen OLED 9.4 inci berbentuk bulat, head-up display, pengecas Qi tanpa wayar, sistem bunyi Harman Kardon 12 pembesar suara, Park Assist, Reversing Assist serta kamera 360 darjah.

MINI Countryman SE All4

MINI John Cooper Works Countryman All4

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required