BYD Seal Dynamic tiba di Malaysia 6 September – 204 PS, 310 Nm, jarak gerak 460 km, bawah RM160k?

BYD Seal Dynamic tiba di Malaysia 6 September – 204 PS, 310 Nm, jarak gerak 460 km, bawah RM160k?

Semasa pelancaran BYD Seal Februari lalu, pengedarnya, Sime Darby Beyond Auto sepatutnya melancarkan juga varian Dynamic Standard Range, tetapi ia dibatalkan pada saat-saat akhir. Sekarang, model yang lebih murah daripada varian Premium Range RWD dan Performance Range AWD itu diberitahu sudah sedia untuk pelancaran, dan akan dibuat pada 6 September ini.

Sebagai satu varian permulaan, Seal Dynamic datang dengan kuasa paling sedikit dalam barisan model Seal, dan jarak geraknya juga paling rendah bagi model kenderaan elektrik (EV) itu. Walaubagaimanapun, ia masih mampu menghasilkan kuasa 204 PS (150 kW), tork 310 Nm dan memecut 0-100 km/j dalam masa 7.5 saat.

Bateri lithium iron phosphate (LFP) Blade 61.4 kWh yang digunakan pada model ini mampu memberikan jarak gerak sehingga 460 km, dan ini lebih rendah berbanding 570 km oleh varian Premium dan 520 km oleh Performance AWD. Sama seperti model lain, Dynamic juga boleh dicas menggunakan sumber AC sehingga 7 kW – 8.6 jam untuk penuh – dan DC hanya 110 kW.

BYD Seal Dynamic tiba di Malaysia 6 September – 204 PS, 310 Nm, jarak gerak 460 km, bawah RM160k?

BYD Seal Premium

Selain jumlah kuasa lebih rendah dan bateri yang lebih kecil, teaser yang dikeluarkan juga mengesahkan bahawa Seal Dynamic akan mendapat rim yang lebih kecil, berukuran 18 inci. Kita boleh menjangkakan senarai kelengkapan juga berkurangan bagi menurunkan lagi harganya.

Berkenaan harga, masih belum ada informasi yang diperoleh, tetapi memandangkan terdapat beza RM20,000 antara Premium (RM179,800) dan Performance (RM199,800), kita boleh menjangkakan jurang yang sama antara Dynamic dan Premium, bermakna sekitar RM150,000 untuk Dynamic.

BYD Seal Premium Range RWD

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required