BMW iX – 64 unit tempahan SUV elektrik di Malaysia dalam kurang seminggu, tawaran early bird dilanjutkan

BMW iX – 64 unit tempahan SUV elektrik di Malaysia dalam kurang seminggu, tawaran <em>early bird</em> dilanjutkan

BMW Malaysia telah mengumumkan menerima 64 unit pra-tempahan bagi SUV elektrik BMW iX baharu dalam masa lima hari ia dibuka menerusi platform dalam talian BMW Malaysia, BMW Shop Online.

Pelanggan yang membuat pra-tempahan untuk BMW iX xDrive40 dengan yuran sebanyak RM5,000 menerusi laman web akan menikmati promosi pra-tempahan yang termasuk dengan pemasangan stesen pengecasan percuma (cuma kena beli pengecas) serta akses pengecas awam ChargEV percuma selama setahun. Pada awalnya, promosi ini terhad untuk 50 tempahan pertama sahaja, tetapi kini telah ditawarkan ke 100 pelanggan pertama.

BMW iX xDrive40 adalah SUV elektrik tulen yang menampilkan dua motor elektrik, dengan diletakkan pada setiap satu gandar yang menyalurkan pacuan semua-roda. Ia memberikan kuasa hingga 326 PS (322 hp atau 240 kW) dan tork 630 Nm, yang membolehkannya dipecut dari titik sifar ke 100 km/j dalam 6.1 saat dan kelajuan maksimum mencecah 200 km/j.

Klik untuk besarkan

Ia bukanlah plug-in hybrid, jadi tiada pilihan untuk memacunya dengan petrol sekiranya kuasa elektriknya habis – anda hanya ada bateri lithium-ion dengan kuasa 71 kWh, yang boleh memacu SUV ini sehingga jarak 425 km mengikut standard WLTP.

Baterinya boleh menggunakan pengecasan AC sehingga 11 kW menerusi sambungan Type 2, dengan pengecasan penuh mengambil masa sekitar tujuh jam dan 15 minit. Malah ia turut menyokong penggunaan pengecasan pantas DC sehingga 150 kW menerusi sambungan CC52, yang membolehkan SUV tersebut dicas antara 10-80% dalam 31 minit.

Bagi kelengkapannya, xDrive40 didatangkan dengan ciri standard termasuk lampu utama LED dengan bantuan lampu tinggi, roda aerodinamik 21-inci serta bingkai dekoratif moulding dan penutup tingkap dengan rona hitam berkilat. Untuk dalaman pula, ia diberikan sistem Live Cockpit Professional dengan paparan kluster instrumen digital 12.3-inci dan juga paparan skrin sesentuh sentral 14.9-inci – yang kedua-duanya dikuasakan oleh BMW Operating System 8 baharu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required