Toyota 86 facelift 2017 dipertingkatkan enjin dan pengendalian – 205 hp, 214 Nm dan ada HAC

2017-Toyota-86-Facelift-6-e1458210666655

Toyota 86 kini kembali dengan model facelift versi 2017 dan ia bakal melakukan penampilan perdana di New York International Auto Show 2016 tidak lama lagi. Mengalami peningkatan yang lebih besar, termasuk perubahan bagi bahagian luaran dan dalaman, termasuk enjin dan suspensi yang juga dipertingkatkan.

Pada bahagian hadapannya, ia ditampilkan dengan gaya yang lebih agresif termasuk padanan grafik lampu utama baharu dan bampar yang dibentuk semula. Malah logo 86 juga kini terletak di dapra hadapan (bukan lagi di sisi corong) dan juga memiliki lampu utama LED baharu. Bampar belakangnya juga lebih bersudut, manakala padanan lampu belakang LED dan roda rekaan baharu turut menyerlahkan lagi gayanya.

Walau bagaimana pun, bahagian kabinnya hanya menerima perubahan yang terhad. Hanya roda stereng baharu bersama kawalan audio, material “Grandlux” sentuhan lembut pada keliling panel instrumen dan panel pintu bersama jahitan kontras berwarna perak pada tempat duduk.

Selain itu, beberapa elemen menarik lain turut ditampilkan, tetapi masih tidak didedah menerusi foto yang disebarkan ini. Toyota 86 2017 dikatakan menjanjikan “prestasi yang lebih mantap dan kawalan yang dipertingkatkan” menerusi olahan semula sistem pegas dan peredam, sementara versi manual (yang dipertingkatkan nisbahnya) pula menerima lebih kuasa dan tork.

Kini output yang ditawarkan ialah 205 hp dan 214 Nm, berbanding 86 masa kini yang hanya 200 hp dan 205 Nm. Malah Bantuan Mula Mendaki (HAC) turut ditampilkan sebagai antara elemen baharu.

Di Amerika Syarikat, model baharu ini akan menggantikan Scion FR-S yang telah direhatkan pengeluarannya. Sementara model Scion iM dan iA pula akan dijenamakan semula menjadi Toyota Corolla iM dan Yaris iA di negara tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required