GALERI: Mazda 2 kini dilengkapi lampu hadapan LED

2016-Mazda-2-Malaysia-5_BM

Berikutan pengenalan Mazda 2 2016 di Malaysia, kami membawakan kepada anda gambar-gambar kereta segmen-B yang menerima sedikit tingkat taraf tersebut dari bilik pameran Mazda Setia Alam.

Harga untuk Mazda 2 sedan dan hatchback ini bermula dari RM90,766.30, menyaksikan kenaikan lebih RM5,300 berbanding sebelum ini (RM85,466.30). Pilihan warna adalah terdiri dari Putih Mutiara Snowflake, Aluminium Metalik, Kelabu Metropolitan, dan warna signatur jenama Mazda iaitu Merah Soul yang mana untuk warna tersebut memerlukan pembeli menambah RM530. Produksi kereta ini kekal di Thailand, bermaksud ia masih dibekalkan secara CBU ke Malaysia.

Seperti yang dapat disaksikan pada Mazda 2 hatchback ini, ia dilengkapi dengan lampu hadapan LED berserta lampu nyalaan siang LED, menggantikan lampu halogen pada model sebelum ini. Kini kesemua barisan model termasuk CX-3, CX-5 dan Mazda 6 dilengkapi lampu dengan teknologi LED.

Tiada lagi perubahan lain pada bahagian luaran model ini selain daripada lampu hadapan. Begitu juga dengan roda di mana roda aloi 16-inci (dengan tayar 185/60R16) yang sama masih digunakan pada model ini serta lampu belakang yang menggunakan mentol biasa masih lagi dikekalkan.

2016-Mazda-2-Malaysia-1_BM

Model yang dipamerkan ini dilengkapi dengan kit badan sport terdiri dari lips pada bampar hadapan dan belakang, skirt sisi, dan spoiler belakang. Untuk model sedan, kit yang ditampilkan ini berharga RM2,300 manakala untuk hatchback pula ia berharga RM2,370.

Begitu juga dengan bahagian dalaman yang mana ia kelihatan sama seperti model sebelum ini. Oleh kerana lampu hadapan LED baharu menampilkan fungsi pelarasan automatik, terdapat pelaras manual untuk lampu tersebut diletakkan berdekatan butang Kawalan Cengkaman dan butang i-Stop.

Skrin sesentuh sistem infotaimen MZD bersaiz tujuh-inci masih lagi kekal, dihubungkan pada unit Comamander Control. Balutan kulit juga masih sama seperti sebelum ini menyaluti beberapa bahagian kemasan bersama fabrik pada tempat duduk larasan manual. Turut masih dilengkapi ialah paparan ‘head-up‘, penghawa dingin zon tunggal, dan penukar gear.

Ciri keselamatan masih kekal sama dengan dua beg udara dibekalkan, serta sistem ABS dilengkapi EBD, BA dan Kawalan Stabilti Dinamik (DSC). Cagak Isofix untuk kerusi kanak-kanak juga dibekalkan secara standard.

Anda boleh berkunjung ke bilik pameran Mazda Setia Alam untuk melihat kereta ini dengan lebih dekat. Pihak Bermaz juga akan mengadakan karnival Mazda Zoom Zoom bermula 30 Mac ini hingga 3 April hadapan di Oval Concourse, New Wing, 1Utama, di mana kereta ini akan dipamerkan bersama Mazda CX-5 facelift CKD.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required