Perodua mula eksport Myvi dan Alza ke Brunei

AAJ_8978 (v2)

Sebagai langkah untuk mengembangkan lagi rangkaian eksportnya, Perodua mengeksport sejumlah 310 unit model Myvi 1.5E dan Alza 1.5SE ke Brunei pada tahun ini.

“Ini merupakan langkah yang besar untuk Perodua memperkukuhkan lagi jenama di rantau ini sekali gus menjadi pemain industri pasaran auto di peringkat Asia pada tahun akan datang,” ujar CEO dan Presiden Perodua Datuk (Dr) Aminar Rashid Salleh.

Sambungnya lagi, “Kami percaya dengan adanya permintaan di sana bagi model-model ini sekali gus membuktikan penerimaan terhadap kenderaan kompak semakin berkembang.”

“Myvi 1.5E dan Alza 1.5SE melakukan penampilan perdana di Brunei Motoring BM iaitu pertunjukan automotif di negara tersebut yang berlangsung hari ini. Malah harganya juga akan didedahkan tidak lama lagi,” ujar Pengarah Urusan GHK Motors Sdn Bhd Pehin Kapitan Lela Diraja Dato Paduka Goh King Chin. GHK Motors adalah salah satu pengedar rasmi Perodua di Brunei.

Kedua-dua model ini telah pun dilancarkan oleh Menteri Komunikasi Brunei, Dato Paduka Awang Haji Mustappa bin Haji Sirat, Pehin Kapitan Lela Diraja Dato Paduka Goh, Datuk (Dr) Aminar dan Kurinami Takamasa selaku Pengarah Eksekutif Perodua.

Brunei yang mempunyai populasi seramai 417,784 penduduk menurut Bank Dunia dengan jumlah keseluruhan industri bagi kenderaan pada tahun 2015 ialah 14,243 unit.

Buat masa ini, Perodua telah mengeksport model kenderaannya di lima buah negara iaitu Singapura, Mauritius, Brunei, Sri Lanka dan Fiji. Malah Perodua turut mengeksport Myvi ke Indonesia tetapi sebagai Daihatsu Sirion (dengan logo Daihatsu).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required