MUV lancar identiti baharu jenamanya, menawarkan khidmat jualan dan lelongan kepada pengguna

MUV rebrand launch

Pusat penjualan kereta terpakai Kumpulan Tan Chong, MUV kini melancarkan identiti baharu jenama dan laman sesawangnya di ibu pejabat mereka yang terletak di Seri Kembangan hari ini. Membawa taglineDare to Move,” syarikat yang dijenamakan semula itu membuka servis jualan dan lelongan untuk pengguna, selepas hanya berurusan secara ekslusif dengan pengedar beberapa tahun sebelum ini.

Dengan langkah baharu ini, MUV menjanjikan pengalaman baharu semasa proses perhubungan serta penyusunan semula pembelian dan penjualan kenderaan, dan juga memberikan kelebihan kepada penjual dan pembeli menerusi “informasi simetri, ketelusan dan keselesaan.”

Servis syarikat tersebut boleh diakses menerusi aplikasi iOS dan juga Android untuk pengguna dari perniagaan-ke perniagaan dan juga laman sesawang untuk pengguna, perbadanan, dan juga pengedar. Papan pemuka untuk lama sesawang dan aplikasi berkenaan akan membekalkan pengguna dengan informasi penting pada kenderaan seperti laporan pemeriksaan, perbatuan, nilai dan juga penarafan. Aplikasi itu juga membolehkan pengedar untuk membida terus melalui telefon pintar mereka.

Pengedar boleh menggunakan peralatan untuk melihat, menilai dan membida kenderaan pada masa sebenar, sementara kereta-kereta tersebut sedia untuk dilihat di tiga hab MUV Xchange yang terletak di ibu pejabat mereka di sini, Bayan Lepas di Pulau Pinang dan juga di Johor Jaya.

Screen Shot 2016-04-13 at 2.30.43 PM

Pengguna juga kini boleh menjual kenderaan mereka melalui dua cara. Jika penjual mahu menjual kereta mereka dengan segera, mereka boleh menggunakan kelebihan pada sistem “Quick Sell @ Garage” MUV untuk menjual terus kereta tersebut kepada pihak MUV secepatnya dengan mudah.

Mereka juga boleh meletakkan kereta mereka untuk dilelong pada Platform MUV Xchange bagi membolehkan pengedar melihat dan membida kereta tersebut menerusi pusat jualan yang terbuka, adil dan telus. MUV mendakwa ini membolehkan pembeli mendapatkan harga tertinggi untuk kenderaan mereka. Kedua-dua pilihan memerlukan pengguna melalui proses penilaian selama 30-minit untuk mendapatkan nilai jangkaan.

“Industri kereta terpakai kini sudah cukup matang dari gangguan,” kata pengasas MUV Nicholas Tan. “jika anda lihat, berbilion telah dilaburkan dalam ruang kereta baharu tetapi hanya sedikit yang dilaburkan dalam ruang kenderaan terpakai. Kami mahu mewujudkan satu tahap di dalam lapangan ini, pusat jualan yang membawa teknologi informasi yang terbuka dengan ekosistem fizikal sebuah pusat jualan di seluruh negara.”

Syarikat tersebut juga mendakwa sejak ditubuhkan pada Julai 2013, ia telah menjual kenderaan terpakai yang bernilai lebih dari RM260 juta dan menjalankan 50 lelongan untuk lebih dari 11,000 unit kenderaan dengan kadar hit 75%. Tiga hab syarikat tersebut mampu untuk menyimpan lebih dari 2,000 kenderaan dan menempatkan 350 orang pembeli.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required