Perodua sebarkan lakaran model semasa Myvi

Screen Shot 2016-04-19 at 1.48.09 PM

Okay, ini bukan imej lakaran untuk Perodua Myvi generasi akan datang. Tetapi ia adalah lakaran model semasa Myvi iaitu yang sedang berada di pasaran. Ia sengaja disebarkan oleh Perodua menerusi laman media sosial Facebook mereka.

Bahagian hadapannya, memang banyak dipengaruhi oleh model asalnya. Malah lampu utama yang melunjur ke belakang dan juga permukaan bonet yang turut dipengaruhi model generasi pertama, walau pun masih menerapkan pelbagai elemen yang lebih moden.

Selain itu, gerbang roda yang besar dan garisan sisi badan yang mendalam menyerlahkan lagi karakteristik Myvi generasi kedua. Malah gril lima-poin yang diubah ke dalam haksagon turut ditampilkan pada Myvi facelift.

07_01_04-e1460444609730

Daihatsu Boon 2016

Rasa macam tak sabar hendak menantikan kehadiran Myvi baharu. Setelah model facelift dilancarkan pada awal tahun lalu, denngar cerita Myvi generasi baharu akan diperkenalkan dalam setahun akan datang, berdasarkan model generasi ketiga Daihatsu Boon dan Toyota Passo.

Kebarangkalian ia akan menggunakan enjin NR baharu dari Toyota iaitu 1.3L dan 1.5L, seperti yang digunakan pada Toyota Avanza facelift, yang turut memperkenalkan teknologi Dual VVT-i. Malah ia juga mungkin dipadankan dengan transmisi manual lima-kelajuan atau automatik empat-kelajuan yang telah pun diaplikasikan sejak 11 tahun yang lalu.

Malah Perodua juga mensasarkan untuk melengkapkan model ini dengan pelbagai teknologi terkini menjelang tahun 2020 (bukan dalam masa terdekat ini) termasuk mungkin dengan sistem bantuan pemanduan Smart Assist II yang digunakan dalam Daihatsu Move.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Desaign terbaru Myvi memang menarik dan disukai golongan pertengahan… Syabas Produa…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required