Honda Thailand buka kilang baharu di Prachinburi

Honda-Prachinburi-Thailand-01

Honda Automobile Thailand telah merasmikan pembukaan kilang baharunya yang terletak di Kawasan Perindustrian Rojana di daerah Prachinburi. Perasmian ini telah disempurnakan oleh timbalan perdana menteri Thailand Dr.Somkid Jatusripitak, duta Jepun ke Thailand Shiro Sadoshima dan Takahiro Hachigo selaku presiden dan CEO Honda Motor Co Ltd.

Kilang serba baharu ni dilengkapi dengan pelbagai teknologi produksi mesra-persekitaran dan efisien terkini, yang bakal mempertingkatkan keupayaan syarikat ini di dalam menghasilkan produk terbaik bagi pelanggannya di Thailand dan negara lain. Ini merupakan kilang keempat terbesar Honda dan ia mampu menghasilkan 360,000 unit kenderaan setahun.

Dengan konsep “menyampaikan produk berkualiti dengan keseimbangan optimum hasil kerja tangan manusia dan memajukan teknologi pengeluaran,” Prachinburi turut mengadaptasi teknologi terkini Honda. Ini termasuklah Assembly Revolution Cell yang merupakan teknologi mesra-alam dari kilang Honda di Yorri, iaitu kilang syarikat itu yang paling maju di Jepun.

Kilang Prachinburi juga telah memulakan produksi bagi model pertamanya iaitu Civic generasi ke-10 pada Mac, diikuti dengan komponen plastik dan enjin masing-masing pada Oktober 2015 dan Februari 2016. Kilang tersebut juga merancang untuk memproduksi model sub-kompak dan kompak pada masa hadapan.

“Thailand telah mempertingkatkan keupayaannya sebagai salah satu hab produksi Honda dengan membekalkan produk dan komponen bukan setakat untuk pasaran tempatan tetapi ke seluruh dunia termasuk negara Asia, di mana ia memacu pertumbuhan jualan global. Saya sangat komited dengan peranan Thailand yang akan menjadi antara kilang terpenting kami selain menggunakan pelbagai teknologi produksi terkini kami,” ujar Hachigo.

Kami telah memandu uji model pertama yang dihasilkan oleh kilang ini iaitu Honda Civic 2016. Baca ulasan Civic 1.5L Turbo dan 1.8L untuk mengetahui tentangnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required