Porsche Macan GTS dilancarkan di Malaysia – RM710k

2016-Porsche-Macan-GTS-25-e1466136326737

Sempena pelancaran model Porsche 911 Carrera baharu pagi tadi, Sime Darby Auto Performance turut memperkenalkan varian terkini bagi model Macan. Porsche Macan GTS kini boleh didapati di Malaysia pada harga RM710,000, tanpa pendaftaran dan insurans.

Memberikan sedikit penampilan berbeza, Macan GTS menerima roda RS Spyder hitam pekat 20-inci, selain beberapa elemen luaran lain termasuklah standard bagi pakej Sport Design dengan warna spesifik GTS. begitu juga dengan lampu utama LED yang dinamik.

Bahagian dalamnya, tempat duduk sport GTS balutan Alcantara dan kulit menjadi daya tarikan utama. Selain itu, ia turut menampilkan beberapa kepingan kekemasan gentian karbon bagi melahirkan ciri dalaman lebih sporty. Manakala sistem infotainmen Porsche Communication Management (PCM) adalah standard bagi varian ini, bersama paparan skrin sentuh tujuh-inci, sambungan Apple CarPlay dan fungsi navigasi.

Berbanding model standard Macan, GTS ini 15 mm lebih rendah, hasil semakan yang lebih sporty bagi casis Porsche Active Suspension Management (PASM).

5D3_7462

Di bawah hudnya, Macan GTS dijanakan oleh versi enjin petrol yang dipertingkatkan iaitu 3.0 liter turbo-berkembar V6 yang mampu menghasilkan kuasa hingga 360 hp dan tork 500 Nm (dari 340 hp/460 Nm).

Kuasa yang disalurkan ke semua roda ini menerusi transmisi PDK klac-berkembar yang membantu Macan GTS ini boleh dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 5.2 saat, dan 5.2 saat dengan Sport Chrono Package. Manakala kelajuan maksimum yang boleh dihamburkan mencecah 256 km/j.

Dengan harga RM710,000 (tanpa kos harga atas jalan), Macan GTS ini turut ditawarkan dengan waranti empat-tahun termasuk empat-tahun pakej servis, alat ganti dan penyelenggaran percuma.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required