Hyundai-Sime Darby Motors tawar penjimatan servis bagi kenderaannya yang sudah tamat waranti

Hyundai models parked at service bays @ Hyundai's Authorised Service Centre

Jika anda memiliki model lama Hyundai yang sudah tamat waranti, jangan risau mengenai kos penyelenggarannya kerana Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) bersedia membantu memberikan penjimatan dalam perkara ini.

Dengan penyertaan pusat servis Hyundai terpilih, kini ditawarkan dengan kos buruh percuma bagi servis penukaran minyak enjin dan penapis minyak bagi model-model Hyundai. Inisiatif dari HSDM ini adalah bagi membantu para pelanggan dalam penjimatan kos untuk menyelenggara kenderaan mereka.

Selain kos buruh percuma bagi servis penukaran minyak enjin dan penapis minyak, pemeriksaan dengan 20-mata percuma juga ditawarkan iaitu bagi pad brek, tayar, bilah pengilap cermin, cecair radiator, palam pencucuh dan beberapa komponen asas lain.

Menurut Pengarah Urusan HSDM Lau Yit Mun, “Dengan adanya inisiatif ini, para pelanggan dapat berjimat lebih kurang RM100 bagi setiap servis (bergantung pada model kenderaan). Malah dengan cara ini juga kami dapat mengekalkan hubungan baik dengan para pelanggan kami selagi mereka memiliki kenderaan Hyundai.”

Service in Progress

Penjimatan kos bagi perkhidmatan selepas jualan juga dilanjutkan bagi pelanggan yang membeli mana-mana model Hyundai dari tahun 2016 menerusi “My Hyundai Care Programme”. Di mana dengan jadual servis penyelenggaran ini, semua pemilik kenderaan Hyundai mampu berjimat sehingga 15%.

‘Hyundai Care Programme’ ini menawarkan tiga pakej iaitu Care Basic yang menawarkan penggantian minyak enjin, penapis minyak dan gasket palam minyak. Manakala Care Advance pula ditambah dengan penapis udara, cecair brek, penapis penghawa dingin, palam pencucuh dan penyejuk.

Sementara bagi Cara Advance Plus pula menawarkan servis besar-besaran dengan penggantian Cecair Transmisi Automatik (ATF), cecair brek enjin dan penapis penghawa dingin. Dan pakej ini hanya untuk model jualan semasa.

Selain itu, seramai 200 pelanggan bertuah juga akan terpilih bagi memenangi baucer servis bernilai RM300 setiap seorang apabila mereka menyelenggara kenderaan masing-masing antara 1 Jun dan 1 Ogos 2016. Sepanjang tempoh promosi ini, pelanggan dengan kenderaan yang kurang dari lima tahun turut berpeluangh menerima diskaun sebanyak 20% bagi alat ganti terpilih dan 10% bagi kos buruh.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required