Renault Koleos 2016 diperkenalkan di M’sia Sept ini

Renault-Koleos-France-1

Renault Koleos baharu bakal diperkenalkan untuk pasaran Malaysia pada September ini dan tempahannya dijangka dibuka pada bulan hadapan. Walau bagaimana pun, harganya masih belum dipastikan, namun apa yang dimaklumkan kepada kami, SUV dari segmen-D ini akan didatangkan dengan varian 4×2 (turut terdapat konfigurasi pacuan empat-roda).

Koleos generasi kedua ini, yang pernah dipamerkan di Beijing pada April lalu, menyaksikan perubahan yang besar. Ia menggunakan Renault-Nissan Alliance’s Common Module Platform (CMF-CD) sama seperti Espace, Talisman, Kadjar, Scenic serta Nissan X-Trail dan Qashqai.

Renault-Koleos-France-2

Bagi model serba baharu ini, pilihan penjana kuasa yang ditawarkan ialah dua enjin petrol dan dua enjin diesel, dengan hamburan kuasa dari 130 hp hingga 175 hp. Manakala pilihan transmisi ialah kotak gear manual enam-kelajuan atau automatik X-Tronic CVT.

Koleos bagi spesisifikasi Malaysia ialah varian 2.5 liter, iaitu QR25DE-k2 sama seperti T32 X-Trail. Ia mampu menjanakan kuasa sehingga 171 PS dan tork 233 Nm. Dan pastinya bagi transmisinya, unit CVT bakal ditawarkan untuk pasaran tempatan.

Malaysia juga bakal menjadi pasaran pertama yang menjual Koleos baharu, yang dipasang di Busan, Korea Selatan. Manakala Australia pula menjadi pasaran pertama di dunia, apabila SUV tersebut bakal dilancarkan pada 1 Ogos ini, dengan pilihan unit petrol 2.5 liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required