Renault Koleos 2016 dibuka tempahan – RM172,800

Print

TC Euro Cars (TCEC), pengedar utama bagi model Renault di Malaysia, telah mengumumkan tempahan bagi Renault Koleos 2016 kini mula dibuka. Dijangka dilancarkan pada September ini, harga pengenalan bagi SUV serba baharu ini ialah RM172,800 bagi Semenanjung Malaysia dan RM116,800 di Langkawi (harga atas jalan termasuk GST, tanpa insurans dan untuk pendaftaran persendirian).

Bagi luarannya, Koleos dilengkapi lampu utama LED sepenuhnya dengan lampu nyalaan siang berbentuk-C, rim aloi Argonaute 18-inci, pengesan parkir depan dan belakang, serta kamera pandang belakang.

Di dalamnya, ia turut menampilkan tempat duduk berkuasa (bersama pelarasan sokongan belakang) bagi pemandu, tempat duduk belakang yang boleh dibaringkan dengan hanya sentuhan pada butangnya, paparan instrumen TFT berwarna tujuh-inci, sistem infotainmen R-Link 2 dengan skrin sentuh berwarna 8.7-inci. Bagi keselamatan, ia turut disertakan dengan enam beg udara dan sistem amaran titik buta.

Klik untuk besarkan

Koleos serba baharu menampilkan rangkaian kuasa dan teknologi Renault yang telah terbukti. Enjin petrol 2.5 liter yang berkuasa dipadankan dengan transmisi automatik X-Tronic baharu untuk meningkatkan prestasi serta keseronokan memandu. Pada masa yang sama mengoptimumkan penjimatan bahan api.

Enjin yang efisien ini mampu menjana kuasa maksimum 171 PS dan tork puncak 226 Nm. Ia juga sangat responsif pada kelajuan enjin yang rendah dan sederhana dengan tork 200 Nm boleh diperoleh pada 1,800rpm.

Menurut Renault, Koleos serba baharu ini dijangka dipasarkan di setiap benua. Justeru, spesifikasi elemennya boleh disesuaikan dengan cuaca berbeza di mana sahaja ia akan dipandu.

Malah ia juga hadir bersama jaminan pengeluar selama lima tahun dan perbatuan tanpa had. Jaminan ini disokong sepenuhnya oleh Renault dan tidak dikendalikan oleh mana-mana syarikat insurans. Maka terma dan syarat serta alat ganti yang dilindungi adalah konsisten dari tahun pertama pemilikan sehinggalah tempoh jaminan tamat.

Bagi anda yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Koleos serba baharu ini dan ingin mendapatkan perkembangan terkini mengenainya, bolehlah mendaftar di Renault Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required