Renault Koleos 2016 – risalah untuk pasaran Malaysia didedahkan, bakal dilancarkan September ini

Klik untuk besarkan

Renault Koleos baharu dijangka akan dilancarkan di Malaysia pada September ini, dan kami mempunyai perincian mengenai model spesifikasi tempatan ini.

Kami memperoleh risalah Koleos baharu ini di bilik pameran Renault Malaysia di Glenmarie, di mana ia sedang mempamerkan model replika jentera lumba Renault RS 16 Formula One 2016 sehingga 7 Ogos 2016.

Seperti yang dilaporkan sebelum ini, enjin petrol empat-silinder ini menjanakan kuasa sehingga 170 PS pada 6,000 rpm dan tork 226 Nm pada 4,400 rpm. Enjin ini dipadankan dengan transmisi X-Tronic CVT. Walau bagaimana pun, risalah ini tidak memberikan perincian mengenai kapasiti enjin, namun berdasarkan angka kuasanya, ia adalah unit 2.5 liter sama seperti T32 X-Trail.

Klik untuk besarkan

Mengenai prestasinya, Koleos dikatakan mampu mencapai kelajuan maksimum sehingga 200 km/j, dengan 0-100 km/j dalam hanya 9.5 saat. Menurut New European Driving Cycle (NEDC), SUV ini hanya menggunakan sekitar 8.1 liter bagi setiap 100 km.

Bagi luarannya, Koleos dilengkapi lampu utama LED sepenuhnya (dengan lampu nyalaan siang berbentuk-C), rim aloi Argonaute 18-inci, pengesan parkir depan dan belakang, serta kamera pandang belakang.

Di dalamnya, ia turut menampilkan tempat duduk berkuasa (bersama pelarasan sokongan belakang) bagi pemandu, tempat duduk belakang yang boleh dibaringkan dengan hanya sentuhan pada butangnya, paparan instrumen TFT berwarna 7-inci, sistem infotainmen R-Link 2 dengan skrin sentuh berwarna 8.7-inci. Bagi keselamatan, ia turut disertakan dengan enam beg udara dan sistem amaran titik buta.

Menjelang pelancarannya pada September ini,Renault Malaysia dijangka akan mengumumkan tempahan Koleos baharu ini bakal dibuka tidak lama lagi. Pembeliannya turut didatangkan dengan waranti pengeluar selama lima-tahun. Namun, harganya masih belum didedahkan lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required