VIDEO: Proton Persona 2016 – 8 perkara penting tentangnya yang perlu anda tahu dalam visual ringkas

Selepas pengenalan Proton Perdana Jun lalu, hari ini merupakan satu lagi pencapaian besar buat Proton dengan pelancaran kereta sedan segmen B terbaharu keluarannya, Proton Persona 2016. Menggunakan platform Iriz, ia sebenarnya melibatkan usaha yang menyeluruh daripada pasukan pereka dan jurutera Proton.

Tiga varian ditawarkan (termasuk Premium SE dengan tambahan aksesori bodykit dengan kos tambahan RM1,000), Proton Persona 2016 dijual pada harga antara RM46,000 hingga RM61,000. Sistem VSC adalah ciri standard bagi semua varian.

Setakat hari ini, Proton sudah menerima 1,000 unit tempahan bagi model berkenaan, dengan sejumlah 2,500 unit sudah sedia untuk diedarkan kepada pengedar dan pelanggan terawal. Proton mensasarkan jualan 3,000 hingga 4,000 unit Persona baharu ini setiap bulan; angka yang sama dicapai oleh model sebelumnya.

Di dalam video pendek ini, kami gariskan lapan perkara penting berkenaan Persona 2016 ini untuk memudahkan anda mengetahui apa yang membezakannya dari Iriz, mahupun Persona terdahulu. Selamat menonton dan jangan lupa kongsikan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required