SPAD minta pelan penambahbaikan perkhidmatan LRT

LRT-rail-pix-Bernama_PT_BM

Ekoran masalah gangguan teknikal kuasa elektrik yang berlaku di stesen LRT Kelana Jaya yang menyebabkan perkhidmatan tren ini tergendala pagi semalam, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) telah meminta Rapid Rail Sdn Bhd, pengendali sistem pengangkutan itu, supaya mengemukakan laporan penuh selewat-lewatnya 21 September ini.

Dalam masa yang sama, SPAD juga meminta agar Rapid Rail mengemukakan langkah-langkah bagi penambah baikan penyampaian perkhidmatan dan masa tindak balas, laporan Bernama.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh SPAD, pihaknya akan terus memantau isu-isu berkenaan LRT dan memandang serius mengenai gangguan perkidmatan di laluan Kelana Jaya pagi semalam.

Malah SPAD akan memastikan Rapid Rail menjalankan pengauditan dan siasatan untuk mengenal pasti punca utama gangguan dan mengemukakan langkah-langkah mitigasi untuk mengelakkan insiden itu pada masa depan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required